Facebook naprawia News Feeda. W końcu zmiana na lepsze

News/Social media 02.02.2016
Facebook naprawia News Feeda. W końcu zmiana na lepsze

Każdy użytkownik Facebooka wie, że odpowiadający za agregację treści News Feed rzadko dostarcza treści interesujące dla użytkownika. To jednak może już niebawem się zmienić, ponieważ Facebook postanowił poprawić jakość odpowiadających za to zadanie algorytmów i docenić posty, z którymi użytkownicy nie wchodzą w interakcję.

Zmiana ta rzeczywiście może wyjść Facebookowi na dobre, ponieważ algorytmy przez długi czas uczyły się od samych użytkowników. Jakiś czas temu portal społecznościowy stworzony przez Marka Zuckerberga udostępnił możliwość ocenienia konkretnych materiałów znajdujących się na ich tablicy. W badaniu takim wziął Mateusz Nowak, chyba najbardziej rozczarowany użytkownik Facebooka w naszej redakcji.

W badaniu tym należało odpowiedzieć na pytanie “Jak bardzo chcesz zobaczyć tę informację na swojej tablicy?” odnosząc się do wyświetlonej właśnie treści. Każdy mógł ocenić dany post przyznając mu od jednej do pięciu gwiazdek. Niestety nie wiadomo, jak duża grupa wzięła udział w ankiecie. Facebook mówi enigmatycznie o “tysiącach użytkowników”.

Grupa badanych raczej nie była zbyt duża, ponieważ Facebook w żaden sposób nie eksponował ankiety.

Dało się ją zobaczyć dopiero po rozwinięciu menu z narzędziami służącymi do ukrycia postów lub zrezygnowania z subskrypcji danego użytkownika. Z jednej strony zabieg ten znacznie ograniczył liczbę ankietowanych, ale z drugiej sprawił, że o możliwości wzięcia udziału w ankiecie dowiedzieli się wyłącznie najbardziej niezadowoleni użytkownicy, czyli jego grupa docelowa. Trzeba przyznać, że Facebook całkiem sprytnie podszedł do tego problemu.

Do tej pory Facebook tworzył nasze tablice w oparciu o nasze interakcje, czyli lajki, komentarze i udostępnienie postów. Okazało się jednak, że często nie klikamy w interesujące nas treści i reagujemy na mało wartościowe wpisy. Dzięki najnowszym badaniom na niezadowolonych użytkownikach Facebook dowiedział się, jakiego typu treści interesują użytkowników, nawet jeśli nie lubią, nie komentują i nie udostępniają ich.

Dlatego już niebawem News Feed pełny będzie dwóch rodzajów treści.

Znajdzie się tam zarówno wiele postów, z którymi chętnie wchodzimy w interakcji, jak też postów zwyczajnie ciekawych dla użytkowników. Zmiana ta nie powinna mieć dużego wpływu na zdecydowaną większość fanpage’y.

Mimo wszystko Facebook zastrzega, że znajdą się nieliczne Strony, na które zmiany będą miały negatywny lub pozytywny wpływ. Generalnie jednak Strony nie powinny już stosować zabiegów, które za wszelką cenę będą nakłaniać użytkowników do interakcji, ponieważ spowoduje to tylko chwilowe zwiększenie zainteresowania, bez długotrwałego efektu.

Gdy wszystkie wyżej wymienione zmiany wejdą w życie, Facebook skupi się na edukowaniu użytkowników na temat tego, w jaki sposób powinno budować się zasięg postów i Stron. Z własnej praktyki jednak wiem, że najlepszym narzędziem przeciwdziałającym obcinaniu zasięgu jest stosunkowo regularne płacenie portalowi Marka Zuckerberga za promocję konkretnych postów. I coś mi mówi, że pomimo nadchodzących zmian, akurat to zbyt szybko się nie zmieni.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement