Dyskusja.biz, czyli Puls Biznesu odpala coś na kształt Spider’s Weba, tylko że dla tematów biznesowych

News/Technologie 17.01.2016
Dyskusja.biz, czyli Puls Biznesu odpala coś na kształt Spider’s Weba, tylko że dla tematów biznesowych

No, no – to wygląda na ważny ruch na rynku nowych mediów internetowych. Bonnier Business Polska, wydawca m.in. „Pulsu Biznesu”, a w Sieci od niedawna portalu Bankier.pl, odpalił właśnie nową… platformę blogową Dyskusja.biz.

Tak, dobrze czytacie – Bonnier odpala coś na kształt Spider’s Weba, tylko że dla tematów gospodarczych i biznesowych.

Startuje Dyskusja.biz

– Celem projektu jest stworzenie w polskim internecie miejsca do swobodnej dyskusji na tematy finansowo-gospodarcze, zebranie w jednym miejscu różnych punktów widzenia i dostarczenia internautom wartościowych opinii i analiz na najbardziej interesujące tematy – mówi nam Przemek Barankiewicz, redaktor naczelny Pb.pl, który obok Grzegorza Nawackiego, Karoliny Dziwulskiej, Łukasza Piechowiaka i Mateusza Szymańskiego podpisał się w powitalnym wpisie na Dyskusja.biz.

dyskusja biz glowna
Strona główna serwisu Dyskusja.biz

I rzeczywiście na start serwis zebrał 50 blogerów, a wśród nich kilka wybitnych nazwisk ze świata finansów i gospodarki. To przy okazji także przedsiębiorcy, menedżerowie, ekonomiści, analitycy, blogerzy ekonomiczni i dziennikarze „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl.

Co ważne, jak mówi nam Barankiewicz, dla użytkowników będzie to bezpłatny projekt

– Liczymy, że serwis będzie zarabiał głównie na content marketingu i sponsoringu. Chcemy prowadzić akwizycję blogów korporacyjnych, które jak dotąd nie mają swojego miejsca w sieci.

Dyskusja.biz ma się dzielić zyskami z blogerami, dla których będzie to jedyna platforma blogowa, na której będą publikowali i którzy będą generować najwięcej ruchu, choć jak mówi nam szef pb.pl – Większość z naszych autorów to ludzie, dla których ważniejsza jest możliwość dotarcia do poważnych odbiorców, dobrze im się wiedzie i traktują pisanie jako hobby. Najciekawsze teksty będą też publikowane w papierowym „Pulsie Biznesu”.

Naturalne wydaje się pytanie, dlaczego Bonnier zdecydował się odpalić serwis pod nową domeną, a nie z wykorzystaniem siły swoich dwóch internetowych projektów: Bankier.pl oraz Pb.pl. – Chcemy stworzyć społeczność, dyskusja.biz to ma być portal właśnie autorów, ich miejsce w sieci, dlatego to projekt nie „pulsowy” ani „bankierowy” tylko niezależny – mówi Barankiewicz.

dyskusja biz pierwszy wpis
Pierwszy wpis na stronie Dyskusja.biz

Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka wygląda to na bardzo dobrze przemyślany i naprawdę ładnie zaprojektowany pomysł. Po pierwsze, nie ma w polskim internecie dedykowanego miejsca biznesowej publicystyce, po drugie, robi to podmiot, w którego kompetencje w tematyce gospodarczej nikt nie wątpi, po trzecie, wreszcie Puls Biznesu będzie mógł budować społeczność, która nie tylko czyta gospodarcze newsy, ale także dyskutuje na ich temat.

Świetny jest także timing debiutu Dyskusja.biz. Wiemy przecież, że niedługo ma ruszyć polska wersja Business Insidera tworzona przez Onet po tym, jak przejęto prawa do marki BI od Agory. Z kolei upokorzona Agora także planuje debiut własnego serwisu biznesowego, który ma być odpowiedzią na przejętego przez Axla Business Insidera.

No to oba serwisy powalczą przy okazji z Dyskusja.biz.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement