REKLAMA

Brawo, Brand24 przekonał do siebie twórców największego polskiego startupu! Firma pozyskała właśnie nowego inwestora

Brand24 pozyskał nowych inwestorów! Stali się nimi założyciele jednego z największych polskich startupów – LiveChata, którzy nabyli 11,5 proc. akcji. Miesiąc temu Brand24 sprzedał 5 proc. akcji innemu funduszowi – Inovo.

07.01.2016 12.15
brand24
REKLAMA
REKLAMA

Dziś (7 stycznia) rano Michał Sadowski (CEO Brand24) umieścił na swoim profilu następujący wpis informujący o inwestycji:

//

Jak przedstawia się rozkład nabytych akcji? Venture Incubator, pieniędzmi Macieja Jarzebowskiego i Jakuba Sitarza nabył 5,56 proc. akcji za kwotę 887 tys. zł. Kolejne 5,94 proc. akcji kupili inwestorzy prywatni Mariusz Cieply, Szymon Klimczak oraz Bartek Olchówka.

Wszyscy ci Panowie stworzyli LiveChata. Ciepły jest CEO, Olchówka jest CTO, Klimczak CMO, Sitarz IT Managerem, a Jarzębowski członkiem zarządu.

Przypomnijmy, że prawie miesiąc temu (11 grudnia) fundusz Inovo nabył 5 proc. udziałów w Brand24 za kwotę 1,4 mln zł przy wycenie 28 mln zł. Była to jednak innego rodzaju transakcja niż obecna - wykup akcji od pasywnego akcjonariusza.

LiveChat to najbardziej wartościowy polski startup, wart ponad miliard zł

LiveChat to ciekawy przykład polskiego startupu, który za granicą znany jest znacznie lepiej niż w kraju, m.in. dlatego, że 90 proc. sprzedaży generuje właśnie zagranica. LiveChat sprzedaje oprogramowanie do prowadzenia rozmów z klientami w czasie rzeczywistym, np. kiedy ten odwiedza stronę internetową i ma jakiekolwiek pytanie, to nie musi pisać maila, a wystarczy, że otworzy małą zakładkę. Z drugiej strony zarządzający strona mogą występować proaktywnie i sami zaczepiać kupujących.

- Zwrot "przezajarani" nie oddaje tego jak bardzo cieszymy się tym, że będziemy mieć możliwość uczyć się od tych ludzi i iść w ich ślady – pisze Sadowski. Dla niego inwestycja twórców LiveChata to przede wszystkim pomoc w rozwoju międzynarodowym:

Brand24 to jedno z najpopularniejszych narzędzi do monitoringu internetu

Kiedy jakaś marka chce wyłapywać konwersacje na swój temat w internecie lub mediach społecznościowych, to wystarczy, że uruchomi własny projekt w Brand24 z określonymi słowami kluczowymi. Wszystkie wzmianki jakie wyłapie narzędzie będą widoczne w ciągu kilku chwil.

REKLAMA

Obecnie Brand24 monitoruje 30 tys. marek. Narzędzie zebrało zaś 3 mld wzmianek. Jego polscy konkurenci to choćby Newspoint,Press-service Monitoring Mediów i SentiOne.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA