Pora przestać patrzeć na Play, jak na czwartego operatora. P4 mocno rozpycha się na podium

News/Operatorzy 27.08.2015
Pora przestać patrzeć na Play, jak na czwartego operatora. P4 mocno rozpycha się na podium

Od kilku dni Marcin Gruszka w serwisach społecznościowych szykował obserwatorów rynku na ogłoszenie danych dotyczących aktualnej liczby abonentów fioletowej sieci. Jak się okazało Play, uznawany za czwartego gracza na rynku, czwartym graczem przestaje być i przegania konkurencję.

Marcin Gruszka już kilka dni temu szykował nas na informację dotyczącą przebicia przez Play kolejnej granicy związanej z liczbą abonentów sieci.

Na zdjęciu Patka w bluzie 12 milionów. Patki już z nami nie ma i rozkręca nowego operatora w Chile. Pytanie czy bluza jest aktualna? Jutro rano wrzucę tutaj na bloga aktualną liczbę klientów PLAY – pisał Marcin Grusza na swoim blogu.

Informacja o liczbie abonentów Play pojawiła się na profilu Marcina Gruszki w serwisie Twitter. Okazuje się, że Play przebił już barierę 13 mln klientów, gdzie jeszcze pół roku temu liczba ta wynosiła 12,3 mln, a kwartał temu – 12,7 mln.

Liczba abonentów to parametr określający pozycję operatora komórkowego w kraju. Po wielu latach walki z konkurentami, czyli Plusem, Orange (wcześniej Ideą) i T-Mobile (dawną Erą), Play może pochwalić się na tym polu kolejnym sporym sukcesem.

Inni operatorzy praktycznie stoją w miejscu, a “czwarty gracz” będący już de facto trzecim stale rośnie. Portal my-mobile.pl w maju opublikował dane podsumowujące 1Q 2015 roku dla trzech głównych telekomów:

  • T-Mobile (15 794 000 klientów)
  • Orange (15 518 000 klientów)
  • Play (12 700 000 klientów)
  • Plus (12 400 000 klientów)

Play pochwalił się z kolei, że na koniec Q1 2015 miał 12,7 mln klientów (względem 12,3 mln w Q4 2015), więc już wtedy przebił liczbowo Plusa i to licząc go razem z Cyfrowym Polsatem. Opublikowano też trochę innych informacji dotyczących Q2 2015 w Play:

  • Baza klientów wzrosła do 13,0 mln (+15,5% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 49,4% z 45,6% w 2 kw. 2014 r.
  • W 2 kw. 2015 całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. 2014
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 838 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
  • W 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 1 009 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. wyniosła 1 261 mln zł, co oznacza wzrost o 36,8% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • W 2 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 374 mln zł, co oznacza wzrost o 15,5% w porównaniu z 1 kw. 2015 r.
  • W 2 kw. 2015 baza abonencka wzrosła o 343 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 2 kw. 2014.
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wynosił 76,5% populacji.

Marcin Gruszka na swoim blogu zauważa, że teraz udział jego sieci w rynku wynosi 22,3 proc. co daje wzrost o 2,5 p.p. rok do roku. Jak zauważa Witek Tomaszewski z Telepolis, P4 może pochwalić się też tym, że jego klienci korzystają często z mobilnego internetu – telekom odpowiada za mniej więcej połowę z 260,4 mld MB danych przesłanych za pośrednictwem internetu mobilnego w 2014 roku w Polsce.

Przebicie przez Play bariery 13 mln klientów z kolei oznacza, że kolejny kwartał z rzędu fioletowy operator zyskał kilkaset tysięcy nowych klientów.

Zobacz też: Play jest trzeci, a Plus też – jak sieci liczą swoich abonentów wyjaśnia Witold Tomaszewski

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement