11 milionów użytkowników Apple Music – dużo, mało?

News/Technologie 06.08.2015
11 milionów użytkowników Apple Music – dużo, mało?

Po ponad miesiącu od udostępnienia usługi Apple Music przedstawiciel firmy z Cupertino podzielił się danymi dotyczącymi liczby subskrybentów. Jak na razie Apple nie pokonał w miesiąc wszystkich swoich konkurentów, a wyniki nie są – przynajmniej na razie – miażdżące dla Spotify i spółki.

Apple Music to długo oczekiwana usługa streamingowa, która została połączona ze sklepem iTunes Store na komputerach z OS X i Windows oraz na smartfonach i tabletach z iOS. Użytkownicy nie muszą już płacić za każdą piosenkę osobno. Wystarczy, że zapłacą miesięczny abonament i mogą cieszyć się niemal pełnymi zasobami sklepu muzycznego iTunes.

Nowa usługa Apple nie jest w żadnym razie nowatorska czy innowacyjna. Firma Tima Cooka po wykupieniu razem z całą firmą Beats produkującą modne słuchawki małego serwisu streamingowego Beats Music kopiuje bazując na tymże serwisie rozwiązania konkurencji takiej jak Spotify, Deezer i Tidal.

iTunes-12-2-apple-music-10

Nie było jednak wątpliwości, że ze względu na integrację z systemowymi aplikacjami iTunes i Muzyka w OS X i iOS rozwiązanie Apple będzie kuszące dla użytkowników Maków, iPhone’ów i iPadów. Do tej pory nie mieliśmy jednak wiarygodnych danych dotyczących popularności Apple Music. Te się wreszcie pojawiły.

Jak donosi serwis USA Today, informacjami o liczbie subskrybentów Apple Music podzielił się nie kto innych jak Eddy Cue.

Zdradził on, że 11 milionów osób na świecie zdecydowało się przetestować usługę, a 2 mln osób wybrało nieco droższy plan rodzinny, który daje dostęp do usługi sześciu osobom w ramach iCloud Family Sharing.

Apple Music zebrało taką bazę potencjalnych klientów w miesiąc. Warto dodać dla kontrastu, że od 2008 roku, czyli przez 7 ostatnich lat lider rynku streamingu muzyki w postaci Spotify zdołał przekonać do swoich usług 75 mln osób, a na opłacanie abonamentu zdecydowało się 20 mln osób.

Apple Music 1

Dodajmy tylko, że jak na razie użytkownicy Apple Music nie przekazali na konto Apple ani grosza, bo korzystają jeszcze z trzymiesięcznego okresu próbnego. To, ile osób zdecyduje się jeszcze skorzystać z nowej usługi do tego czasu i czy osoby testujące Apple Music po trzech miesiącach zdecydują się na opłacanie abonamentu to zupełnie osobna kwestia.

Apple ma jednak jeszcze jednego asa w rękawie. Spotify dostępne jest dzisiaj na niemal każdej platformie, a Apple Music działa wyłącznie na komputerach z zainstalowanym iTunes oraz na smartfonach i tabletach z iOS.

Dopiero na jesieni pojawi się Apple Music w wersji do Androida. Wtedy walka z konkurencją rozpocznie się na dobre.

* Zdjęcie główne: Shutterstock

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement