REKLAMA

Byliśmy już w Smart Store Orange, jednym z najbardziej zaawansowanych salonów operatorskich na świecie - relacja Spider's Web

27.04.2015 14.35
Byliśmy już w Smart Store Orange, jednym z najbardziej zaawansowanych salonów operatorskich na świecie – relacja Spider’s Web
REKLAMA

Sieć Orange otworzyła w Warszawie nowy salon, który wyróżnia się na tle wszystkich innych punktów sprzedaży pomarańczowego operatora. Pierwszy w Polsce i drugi na świecie Smart Store Orange to nafaszerowany elektroniką nowoczesny sklep przyszłości. Mieliśmy już okazję go odwiedzić.

REKLAMA

Smart Store Orange zlokalizowany na ulicy Pańskiej 57 w Warszawie już jutro będą mogli odwiedzić wszyscy chętni. Dzisiaj firma zorganizowała zamknięty pokaz dla prasy. Mieliśmy okazję już być na miejscu i przyjrzeć się ekspozycji.

Orange najwyraźniej widzi potencjał w naszym kraju.

orange-smart-brand-store-9

Nowoczesne salony Orange, w których obsługa klienta realizowana jest z pomocą najnowszych zdobyczy techniki, już niedługo zawitają do kolejnych państw. Jak na razie pierwszy sklep tego typu pojawił się miesiąc temu w Rumunii, drugi miał dzisiaj uroczyste otwarcie w Polsce, a Francja i Hiszpania nadal czekają na podobne miejsce.

Salon Smart Store Orange przeznaczony jest dla obecnych klientów sieci oraz osób, które chcą się zapoznać z ofertą operatora. Nie tylko będzie można na miejscu porozmawiać z obsługą na temat obecnej oferty i podpisać nową umowę, ale też przyjrzeć się oferowanym w pakiecie z abonamentem urządzeniom.

Po wejściu do sklepu po lewej stronie znajduje się recepcja.

orange-smart-brand-store-7

To tutaj klienci po raz pierwszy kontaktują się z obsługą sklepu. Na miejscu można od razu załatwić wszystkie sprawy, które nie wymagają podchodzenia do konkretnej ekspozycji. Możliwa jest np. wymiana karty SIM na nową, zwrócenie się o pomoc w konfiguracji telefonu, sprawdzenie dostępności konkretnego sprzętu i zakup doładowania. Tutaj znalazła się też maszyna drukującą numerki jak na poczcie lub dworcu.

Dostępna jest też strefa samoobsługowa. Klienci po wejściu do salonu mogą samodzielnie sprawdzić niezbędne informacje na przygotowanych do tego stanowiskach, gdzie można zalogować się do aplikacji Mój Orange. Pozwoli ona zobaczyć stan konta, pakietów, listę faktur itp. To dobre rozwiązanie dla osób, które nie korzystają jeszcze z dedykowanej aplikacji Orange na swoim smartfonie lub tablecie.

Orange Smart Store to faktycznie sklep na miarę XXI wieku.

orange-smart-brand-store-11

Klienci mogą zapisać się z wyprzedzeniem na spotkanie z pracownikiem obsługi lub ustawić się w wirtualnej kolejce do pracownika po wejściu do sklepu i podczas oczekiwania zwiedzać sklep. Jak tylko pracownik będzie już dostępny, klient dostanie powiadomienie za pomocą SMS-a. Klienci dostaną do rąk też specjalnie przygotowane tablety.

W oczekiwaniu na pracownika można podejść do kolejnych stanowisk, gdzie prezentowane są urządzenia i usługi. Klienci mogą oglądać ekspozycje podpisane jako Dom, Rozrywka i Firma, które mają pokazać przykłady praktycznego zastosowania oferowanych usługi i sprzedawanego sprzętu o najróżniejszych producentów.

Na tablecie wypożyczonym przez Orange można wyświetlać dodatkowe informacje o produktach.

orange-smart-brand-store-56

W salonie Orange zamontowane zostały beacony, dzięki czemu po podejściu do konkretnej ekspozycji tablet sam wyświetli informacje na temat produktów i rozwiązań, jakie można w niej obejrzeć. Dzięki wykorzystaniu w tabletach modułów NFC można zeskanować każdy z produktów, a na ekranie wyświetlone zostaną dodatkowe informacje.

Tablety udostępniane klientom pozwolą sprawdzić ofertę Orange i służą za wirtualny koszyk na zakupy. Sprzedawca przypisany do klienta może przyjrzeć się temu, co zainteresowało klienta i nie będzie musiał zadawać mu zbędnych pytań, co ułatwi i przyspieszy cały proces zakupowy.

Oferta sprzętowa prezentuje się bogato.

Orange zachęca klientów do zapoznawania się z najnowszymi sprzętami z segmentu mobilnego. Zaraz po prawej stronie od wejścia jest stanowisko prezentujące najnowszy topowy model smartfonu Samsunga, czyli Galaxy S6. Na stołach prezentowane są oczywiście smartfony innych firm, a nieco dalej wgłąb sklepu jest strefa Apple’a, gdzie można sprawdzić w praktyce iPhone’y i iPady.

Duży nacisk położony został na smartwatche i opaski fitnesowe, które rzucają się co chwilę w oczy. Są to zarówno Samsungi Gear z górnej półki, jak i tańsze konstrukcje marki MyKronoz. Na ekspozycji były nawet jedne gogle wirtualnej rzeczywistości, a Orange zaprezentował też drukarkę 3D. W sklepie jest też mnóstwo akcesoriów: etui, głośniki na Bluetooth itp.

Po przeciwległej stronie od wejścia znalazła się kasa, gdzie będzie można opłacić rachunki - nie tylko za telefon, ale też np. za gaz i prąd. Układ sklepu wygląda na naprawdę przemyślany i położony jest w bardzo dobrej lokalizacji. Zdziwię się, jeśli klientom taka prezentacja oferty i sprzętu nie przypadnie do gustu i pozostaje mieć nadzieję, że w praktyce beacony i tablety z NFC będą działać bezawaryjnie.

REKLAMA

Jak na razie jestem na tak i z pewnością przy okazji zajrzę do Smart Store Orange po jutrzejszym otwarciu salonu dla klientów.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA