REKLAMA

Telewizory Viera zaczęły wyświetlać reklamy w niespotykanych do tej pory miejscach i momentach

Wszechobecne reklamy w treściach analogowych i cyfrowych są złem koniecznym, pozwalającym na dotarcie do odbiorcy bez konieczności żądania za nie opłat. Ich obecność w płatnym i niejednokrotnie drogim produkcie może budzić jednak zdumienie.

27.11.2014 20.53
Telewizory Viera zaczęły wyświetlać reklamy w niespotykanych do tej pory miejscach i momentach
REKLAMA
REKLAMA

Wszyscy wiemy, jak nie lubicie reklam w telewizji, radiu, Internecie i w innych mediach. Przeszkadzają one w odbiorze treści lub z ich powody owe treści pojawiają się na ekranie z opóźnieniem. Na dodatek reklamy często się powtarzają i nie zawsze są serwowane w sposób trafny. Są one jednak złem koniecznym.

To właśnie dzięki reklamom możemy oglądać telewizję i słuchać radia bez dodatkowych opłat (pomińmy smutnym i wymownym milczeniem abonament na media publiczne) i korzystać z serwisów internetowych, które w przytłaczającej większości są darmowe. Najlepszym przykładem jest Spider’s Web, który czytacie: bez banerów i akcji partnerskich nie moglibyśmy istnieć w takiej formie, jak teraz.

Sytuacja się jednak zmienia, gdy jesteśmy zmuszani do oglądania reklam w treściach, za które już zapłaciliśmy. Wtedy nasza irytacja znajduje uzasadnienie, bo rzadko kiedy reklama jest wyświetlana akurat wtedy, gdy sobie tego życzymy, a przecież wydaliśmy na to coś pieniądze i nie chcemy już dalszych „poświęceń”. No chyba, że znacznie obniżają cenę towaru lub usługi. Niestety, pewna firma zaczyna eksperymentować z cierpliwością swoich klientów.

Panasonic zgrzeszył, i to już nie pierwszy raz

Firma Panasonic już od dawna próbuje zapewnić sobie dodatkowe przychody poprzez sprzedawanie reklam na swojej platformie smart TV. Te były prezentowane na samym dole interfejsu i, trzeba przyznać, nie przeszkadzały w obsłudze czy odbiorze czegokolwiek. Panasonic jednak zaczął coraz śmielej sprawdzać tolerancję swoich klientów.

viera-reklama

W 2012 roku telewizory Smart Viera zaczęły prezentować reklamy za każdym razem, gdy telewizor był uruchamiany. Te znajdowały się na dole ekranu i znikały po kilku sekundach. Na upartego można by stwierdzić, że to oryginalny sposób na umilenie nam oczekiwania na to, aż telewizor się w pełni uruchomi. Teraz jednak Panasonic zaczyna przekraczać pewne granice.

Banery, banery wszędzie

Teraz banery reklamowe zaczęły się pojawiać w najmniej spodziewanych miejscach interfejsu telewizora. Jako pierwszy odkrył to jeden z użytkowników Reddita, a jego spostrzeżenia szybko potwierdziły poważniejsze źródła.

Reklamy wyświetlane są nawet w momencie, w którym zmieniana jest głośność telewizora za pomocą pilota. Wyświetlane są we wszystkich telewizorach Smart Viera, od modeli z 2012 roku po te najnowsze. Warto dodać, że nie odnotowano żadnej obniżki cen tych telewizorów w związku z wprowadzeniem tych reklam do interfejsu.

reklama-viera
REKLAMA

Panasonic, na szczęście, pozwala cały moduł reklamowy wyłączyć i właściwie tylko to ratuje go od miażdżącej krytyki. Nie jest to jednak zbyt intuicyjne: należy wejść w ustawienia telewizora, następnie sekcje zaawansowanych ustawień i dopiero tam wyłączyć „Viera Connect banner”. Wielu mniej zaawansowanych użytkowników może jednak tej opcji nie odnaleźć.

Zastanawiam się co właściwie kieruje firmą Panasonic. Czyżby platforma reklamowa Viera była aż tak dochodowa, by ryzykować zaufanie do marki w tak trudnych dla producentów telewizorów czasach? A może to właśnie ten ciężki okres wymusił trudną decyzję? Trudno powiedzieć. Obawiam się jednak, że głównie na tym skorzystają konkurenci…

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA