Milion sprzedanych OnePlus One do końca roku? Ambitny plan, który został zrealizowany już w połowie

News/Sprzęt 06.11.2014
Milion sprzedanych OnePlus One do końca roku? Ambitny plan, który został zrealizowany już w połowie

Jak do tej pory, sprzedało się pół miliona smartfonów OnePlus One. Producent tych urządzeń chcę podwoić sprzedaż do końca roku. To ambitny plan, którego realizacja może przerosnąć Chińczyków.

OnePlus One jest dostępny w specyficznej dystrybucji od kwietnia. Trzeba uzyskać specjalne zaproszenie, żeby móc kupić smartfona, który ma być pogromcą flagowców, a zrobiło się o nim głośno ze względu na kontrowersyjny konkurs http://www.spidersweb.pl/2014/08/konkurs-oneplus.html promujący to urządzenie.

Przez niewiele ponad pół roku Chińczykom udało się sprzedać 500 tys. sztuk tego telefonu.

Carl Peri, współzałożyciel OnePlus, zapowiedział właśnie, że drugie tyle zamierzają sprzedać do końca roku, czyli w… niecałe dwa miesiące. Ambitnie. Peri twierdzi jednak, że choć będzie trudno, to ten plan może się udać.

Przez pierwszy miesiąc po premierze smartfon jest naprawdę gorącym towarem, ale już w drugim czy trzecim miesiącu zainteresowanie nim wyraźnie spada. Z OnePlus jest inaczej. Jeśli spojrzy się na nasze wewnętrzne dane to widać, że sprzedaż cały czas rośnie.

Tak przynajmniej twierdzi Carl Peri. Chińczycy z pewnością będą zdeterminowani, żeby wywindować sprzedaż OnePlus, ponieważ mało na nim zarabiają. Podobno, zarabiają mniej niż 10 dol. na każdej sprzedanej sztuce. Czy taki model biznesowy można dlugo utrzymywać? Tak, ponieważ z perspektywy Oppo OnePlus One jest swoistą platformą referencyjną dla całego ekosystemu, który Chińczycy chcą stworzyć wokół tego smartfona.

To w różnych akcesoriach i, przede wszystkim, oprogramowaniu upatrują monetyzacji.

Na razie, budują sobie bazę, z której potem będą wyciskać zyski.

 

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement