REKLAMA

Będzie wideo w Spotify, ale nie takie, jak byśmy chcieli

Spotify for Brands, czyli ta część serwisu streamingowego, która jest kierowana do marek, wprowadza nowy format reklamy. Już wkrótce użytkownicy, którzy korzystają z darmowej wersji usługi, będą nie tylko słyszeć, ale też widzieć reklamy. Przynajmniej w teorii.

08.09.2014 07.39
Będzie wideo w Spotify, ale nie takie, jak byśmy chcieli
REKLAMA
REKLAMA

Jeśli nigdy nie korzystaliście ze Spotify, to musicie wiedzieć, że serwisu można używać za darmo. Jest jednak kilka uwarunkowań, w tym konieczność słuchania co jakiś czas pasma reklamowego, mniej więcej jak w radio. Nie jest to specjalnie uciążliwe, więc w praktyce około 30 mln ludzi na całym świecie nie płaciło miesięcznego abonamentu za Spotify. Jednak nowy format reklamy może to zmienić.

spotify-wideo

Tym formatem mają być reklamy wideo. Spotify nie pisze zbyt wiele na ten temat na swoim blogu. Wiemy na pewno, że po obejrzeniu bloku reklamowego użytkownik będzie mógł przez 30 minut nieprzerwanie słuchać muzyki, która nie zostanie zakłócona innymi reklamami. Wygląda na to, że ma to być usługa dobrowolna, ale nie wiemy jeszcze, jak długi ma być taki blok reklamowy.

Druga opcja to możliwość przejęcia ekranu głównego aplikacji desktopowej w celu wyświetlenia materiału wideo. I to już raczej dobrowolne nie będzie, a to oznacza, że za jakiś czas filmy zobaczy każdy użytkownik Spotify, który korzysta z darmowej wersji serwisu.

I nie jestem do końca przekonany, czy to się sprawdzi. Przecież nikt nie siedzi przez komputerem i nie patrzy się w ekran aplikacji Spotify. Serwisy streamingowe działają w tle, w trakcie pracy, czytania, czy nawet grania. Jaki będzie sens wyświetlania wideo, które zobaczy może kilka procent użytkowników? Bo w gruncie rzeczy dla większości osób to będą nadal reklamy, które będą tylko słyszeć, ale już nie będą ich widzieć.

REKLAMA

Co innego w przypadku 30 minut bez reklam za obejrzenie jednego bloku. To jeszcze zależy, jak długi by był, ale to już usługa, która może przynieść Spotify jakieś korzyści. Chociaż z drugiej strony, dotychczasowe reklamy w serwisie nie były aż tak uciążliwe i częste, żeby dla pół godziny spokoju oglądać kilka materiałów wideo.

Sorry Spotify, ale reklamy wideo jakoś mnie nie przekonują.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA