Shaquille O’Neal je polskie pierogi, czyli co robi w Internecie nasza Ambasada w Waszyngtonie

Artykuł/Social media 08.09.2014
Shaquille O’Neal je polskie pierogi, czyli co robi w Internecie nasza Ambasada w Waszyngtonie

W okolicach pierwszego września, przy przeglądaniu Buzzfeed rzucił mi się w oczy artykuł zamieszczony w sekcji Community, poświęcony polskim bohaterom. Autorem wpisu był użytkownik o nazwie PolandInUsa, który miał następujący opis na swoim profilu: „Official BuzzFeed of the Polish Embassy in Washington”. Zaciekawiło mnie to i odkryłem, że polska ambasada w USA prowadzi bardzo dużo akcji promujących Polskę. Do tego doskonale radzi sobie z mediami społecznościowymi: popularność ich kanału YouTube czy konta na Twitterze przewyższa większość innych oficjalnych kont.

Poszczególne akcje zdobywały często większy zasięg niż cały profil Ambasady. Na przykład rekordy popularności bił film w którym Shaquille O’Neal częstowany jest w telewizyjnym studiu przez pracowników polskiej restauracji pierogami i kiełbasą. Całą akcję zaplanowała właśnie Ambasada.

buzzfeed

Aby dowiedzieć się więcej na temat poczynań polskiej Ambasady w USA nawiązaliśmy kontakt z Attache prasowym Ambasady w Waszyngtonie, Panem Rafałem Perlem, który odpowiedział na nurtujące nas pytania.

Hubert Taler, Spider’s Web: Skąd wziął się pomysł na założenie konta na popularnym serwisie BuzzFeed?

Rafał Perl, Polska Ambasada w Waszyngtonie: Idea utworzenia konta instytucjonalnego Ambasady w serwisie BuzzFeed wpisuje się w działania MSZ oraz placówki zmierzające do jak najszerszego wykorzystania potencjału mediów społecznościowych do promowania pozytywnego wizerunku naszego kraju zagranicą oraz informowania o działaniach polskiej dyplomacji.

Do nowych form obecności zachęcają nas również pozytywne oceny odbiorców oraz duża popularność innych profili placówki w mediach społecznościowych. Odnotowujemy dynamiczny wzrost liczby osób śledzących konta Ambasady RP w Waszyngtonie na Facebooku, Twitterze (@PolishEmbassyUS) (niemal 10 tys. osób), dużym zainteresowaniem cieszą się również filmy umieszczane na kanale YouTube placówki oraz cyklicznie przygotowywanym ambasadzki newsletter.

1024px-Embassy_of_Poland,_Washington
Ambasada Polski w USA (Waszyngton)

Jak wypadają wysiłki Ambasady na tle działań społecznościowych innych placówek?

Wg ubiegłorocznych badań George Washington University konto placówki na TT jest drugim, po ambasadzie brytyjskiej najbardziej „wpływowym” w stolicy USA spośród wszystkich zagranicznych placówek dyplomatycznych.

Ważnym wskaźnikiem popularności np. dla konta na Twitterze jest liczba tzw. retweetów czyli przekazań danej treści do swoich czytelników. Jak wygląda pod tym względem konto Ambasady (@PolishEmbassyUS)?

Wśród osób śledzących konto Ambasady jest m.in. szereg amerykańskich kongresmenów, senatorów, bardzo liczne grono dziennikarzy (amerykańskich, międzynarodowych, polskich), przedstawicieli środowisk biznesowych i akademickich. Nasze wpisy są często retweetowane, zarówno przez najważniejszych przedstawicieli polskiej administracji (ministrowie Radosław Sikorski, Tomasz Siemoniak, szef BBN gen. Stanisław Koziej), jak również przez osobistości takie jak Prezydent Estonii Toomas Hendrik Ilves czy amerykańska aktorka Sharon Stone.

Natomiast na Facebooku ogromnym powodzeniem (obejrzało go niemal 200 tys. osób) cieszył się nasz wpis dot. wysłania przez Ambasadę polskich potraw dla b. gwiazd NBA komentujących w telewizyjnym studiu ćwierćfinały rozgrywek tej ligi.

Jakie są dalsze plany Ambasady jeśli chodzi o działania w mediach społecznościowych?

W ramach naszych ostatnich działań utworzyliśmy konta placówki na Instagramie (prezentując m.in. zdjęcia przedstawiające „kulisy” ciekawych wydarzeń odbywających się w Ambasadzie) oraz w serwisie Buzzfeed.

Wykorzystujemy również szeroko nasze media społecznościowe (spoty z Ambasadorem Ryszardem Schnepfem, konsul honorową w Miami Blanką Rosenstiel oraz Marcinem Gortatem) w ramach kampanii #Jedzpolskiejabłka #FreedomApples, której celem jest wsparcie zabiegów dyplomatycznych o dopuszczenie polskich owoców do rynku amerykańskiego.

Dziękujemy za rozmowę.

Grafika główna pochodzi z serwisu ShutterStock.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement