Nikt wcześniej nie punktował Apple’a w reklamach tak celnie jak Samsung

News/Technologie 03.07.2014
Nikt wcześniej nie punktował Apple’a w reklamach tak celnie jak Samsung

O tym, że Apple ma problemy z wyrazistością swoich reklam wiemy od dłuższego czasu. O tym, że Samsung zręcznie to wykorzystuje również. Najnowsza reklama Samsunga Galaxy S5 dobitnie to pokazuje.

Najnowszy clip reklamowy jest w zasadzie w całości anty-iPhone. Ba, jest parafrazą jeden do jednego słynnych reklam produkcji Apple z serii „Get a Mac”, w których głównym bohaterem nie był Mac, lecz PC.

Dokładnie taki sam zabieg stosuje tu bowiem Samsung. Koreańska firma nie reklamuje Galaxy S. Wyśmiewa za to iPhone’a i jego użytkowników, swój produkt pokazując wręcz w minimalnym stopniu.

Można nie lubić Samsunga, można powiedzieć, że znowu coś skopiowali (obok bezspornych skojarzeń z Get a Mac, można przypomnieć słowa szefa BlackBerry, który użył dokładnie tego samego stwierdzenia, co Samsung w nowej reklamie – „wall huggers”), ale jednego nie można im odmówić – punktują Apple’a punkt po punkcie.

Kadr z reklamy z serii Get a Mac. Na wózku - PC
Kadr z reklamy z serii Get a Mac. Na wózku – PC

I co ciekawe, podobnie jak Microsoft przy Get a Mac, Apple nie bardzo ma co odpowiedzieć.

Wiele było reklam anty-Apple, a spoty anty-iPhone robił w zasadzie każdy jeden liczący się gracz na rynku smartfonów po 2007 r. Jednak żaden nie robił to wcześniej tak celnie.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement