Promocja dla stałych klientów, czy oferta dla nowych? Wbrew pozorom decyzje operatorów nie są logiczne

Artykuł/Operatorzy 05.07.2014
Promocja dla stałych klientów, czy oferta dla nowych? Wbrew pozorom decyzje operatorów nie są logiczne

Klient, któremu kończy się umowa, staje przed dylematem dotyczącym wyboru: przedłużyć współpracę, zrezygnować, czy też przenieść numer do innego operatora. W idealnym świecie najlepszą ofertę zaproponowałby dotychczasowy usługodawca, któremu powinno zależeć na utrzymaniu abonentów. Sprawdźmy więc, jak wygląda to w praktyce.

W celu sprawdzenia, kto otrzymuje najlepsze warunki, wybrałem po jednej ofercie w Orange, Play, Plus i T-Mobile, a następnie porównałem ceny i dodatkowe benefity w zależności od rodzaju podpisanej umowy. W przypadku każdego z operatorów wybrałem oferty bez telefonu.

Na początek Orange

Oferta podstawowa, dla nowych klientów: Smart Plan Multi w cenie 69,98 zł miesięcznie. W ramach tego abonamentu otrzymamy:

  • nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich,
  • pakiet do 5 gb za 10 zł miesięcznie,
  • 400 minut na rozmowy wychodzące i przychodzące w roamingu.

Co dostaniemy w tej samej taryfie w przypadku przedłużenia umowy? Dokładnie to samo.

Natomiast osoby, które przeniosą numer do Orange i zdecydują się na powyższy abonament przez trzy miesiące od podpisania umowy nie zapłacą nic.

Może w Play będzie inaczej?

Wybrana oferta to Formuła 4.0 Unlimited z Internetem Tylko SIM za 55,98 zł miesięcznie. Umowa trwa 15 miesięcy. W ramach abonamentu otrzymamy:

  • nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci,
  • darmowy internet w LTE do końca 2014 roku,
  • pakiet internet 2 GB.

Klienci przedłużający umowę przez internet otrzymają rabat na pierwsze trzy miesiące, dzięki któremu zapłacą 32 zł, a po upływie okresu promocyjnego opłata wzrośnie do 49,99 zł.

Przy przenoszeniu numeru do Play możemy skorzystać z “oferty limitowanej”, w której za takie same możliwości zapłacimy 29,99 zł miesięcznie, a umowa potrwa tylko 6 miesięcy.

Jak do sprawy podchodzi Plus?

Taryfy LTE z pakietem internetowym za 69,99 zł miesięcznie dla nowych klientów oferują:

  • nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci,
  • 2 GB pakiet internetu,
  • nielimitowane rozmowy na numery stacjonarne przez 3 miesiące.

Przy przedłużeniu umowy obniża się cena abonamentu do 59,99 zł/mc i dodatkowo zwiększa się pakiet internetowy o 200 MB. Wspomniane wyżej nielimitowane rozmowy na stacjonarne oferowane są bezpłatnie przez miesiąc, więc krócej niż dla nowych klientów.

Przenosząc numer, cena wyniesie 59,99zł, pakiet internetowy 2 GB, a nielimitowane rozmowy na stacjonarne będą darmowe przez trzy miesiące. Dodatkowo nie zapłacimy nic za pierwsze trzy faktury.

Sprawdźmy jeszcze ofertę T-Mobile

Podstawowy abonament JUMP! z internetem LTE za 64,99 zł miesięcznie oferuje:

  • nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci, także stacjonarnych,
  • 1 godzina rozmów w roamingu UE co miesiąc,
  • pakiet internetu 1 GB.

Przedłużając umowę dostaniemy dokładnie to samo.

Klienci przenoszący numer mogą korzystać z takich samych warunków w niższej cenie – 59,99 zł miesięcznie.

przedłużenie umowy

Wnioski płynące z powyższego zestawienia niestety źle świadczą o każdym z operatorów.

Rozumiem wszystkich, którzy są rozgoryczeni, gdy przy przedłużeniu umowy otrzymują propozycje gorsze niż osoby przenoszące numer. W każdej sieci biorącej udział w porównaniu oferta namawiająca do przeniesienia numeru jest najkorzystniejsza. Dlaczego?

Operatorzy wykorzystują naturalną niechęć do zmian, która wpływa na zachowania nabywców usług telekomunikacyjnych. Z przyzwyczajenia staramy się zostać z tym samym dostawcą. Nasze opory przed przeniesieniem numeru do innej sieci znikają, gdy otrzymamy propozycję “nie do odrzucenia”.  Dlatego oferty dla przenoszących są najkorzystniejsze. Działają jak przynęta, która ma nas zwabić, a gdy już zostaniemy złapani w “sieć”, to ciężko się z niej wyplątać. Wydostajemy się z niej dopiero, gdy otrzymamy kolejną kuszącą propozycję od innego operatora. I tak w kółko.

A może by tak włożyć więcej wysiłku w utrzymanie klienta? W końcu każdy przedsiębiorca wie, że o sile marki w dłuższej perspektywie nie świadczy jedynie liczba nowych klientów, ale przede wszystkim zadowolenie tych stałych, którzy przy odpowiednim traktowaniu stają się prawdziwymi ambasadorami firmy.

Zdjęcia pochodzą z serwisu Shutterstock

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement