REKLAMA

Wszystkie informacje o Twojej firmie w jednym miejscu - Google uruchamia Google My Business

Jak najczęściej szukamy sklepów, restauracji czy hoteli? Oczywiście stworzono do tego odpowiednie aplikacje oraz systemy wyszukiwania, ale najczęściej i tak korzystamy z wyszukiwarki Google. Z tego miejsca możemy trafić na stronę firmy, ale też na dodatkowe informacje z G+, Map i innych źródeł należących do Google. Jak małe biznesy mają trzymać rękę na pulsie? Dziś pojawiło się rozwiązanie.

11.06.2014 16.08
Wszystkie informacje o Twojej firmie w jednym miejscu – Google uruchamia Google My Business
REKLAMA

Pierwsze wrażenie, jakie wywieramy na kliencie może mieć kluczowe znaczenie. Jeśli wpisując nazwę naszej firmy będzie miał problem z odnalezieniem informacji lub też np. napotka szereg nieprzychylnych komentarzy pozostawionych bez odpowiedzi, raczej nie zobaczymy go w swoich progach.

REKLAMA

Z drugiej strony, kilkuosobowe firmy niezbyt często mogą pozwolić sobie na wydelegowanie kogoś do zajmowania się mediami społecznościowymi przez całą dobę. Nie mówiąc już o tym, że o opiniach w Google czy Google+ często po prostu się zapomina, skupiając się na Facebooku czy Twitterze.

google biznesss

Propozycja Google jest krótka - Google My Business. Udostępnione dziś narzędzie łączy w jednym miejscu wszystkie istotne dla naszego przedsiębiorstwa usługi w jedną całość. Tym samym możemy szybciej, łatwiej i wygodniej zadbać o naszą lepszą prezentację w Sieci, a może nawet powalczyć o nowych klientów.

Możliwości narzędzia oraz dedykowanej mu aplikacji mobilnej (dla iOS i Androida - pierwsza dostępne wkrótce, druga jeszcze dziś) dość łatwo się domyślić. Z poziomu przeglądarki lub telefonu można aktualizować jednocześnie we wszystkich miejscach (Wyszukiwarka, Mapy, Google+) informacje o naszej firmie, zapewniając tym samym klientom dostęp do zawsze aktualnych danych. System poinformuje nas także o wszystkich recenzja i pozwoli na nie błyskawicznie odpowiedzieć.

gbiz

Jak na twórców Google+ przystało, amerykańska firma nie zapomniała o elemencie społecznościowym i mobilnym. Google My Business daje możliwość dodawania zdjęć prosto z telefonu, dzięki czemu będziemy mogli stworzyć wirtualną galerię naszego sklepu, restauracji czy hotelu.

Wszystkie fotografie oraz informacje możemy także umieszczać na Google+, o ile oczywiście planujemy właśnie w tym miejscu budować naszą bazę fanów. Nawet jeśli jednak uznajemy G+ za stratę czasu, skoro możemy to zrobić bez większego wysiłku, dlaczego pomijać ten serwis?

REKLAMA

Całość dopełnia możliwość spięcia konta z Google AdWord oraz Google Analytics, co daje całkiem ciekawy zestaw. Pomysł Google wydaje się być przy tym naprawdę świetny dla wszystkich stron.

Dla twórców wyszukiwarki - bo stanie się ona jeszcze lepszym źródłem informacji. Dla firm - bo zapewnienie klientom świeżyć informacji w wielu miejscach będzie jeszcze łatwiejsze. Dla klientów - bo prawdopodobieństwo, że to co znajdą w internecie będzie aktualne, będzie większe niż do tej pory.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA