REKLAMA

Tablica.pl znika z polskiego Internetu. Od dziś serwis działa pod nazwą... OLX.pl

Najpopularniejszy serwis ogłoszeń lokalnych przestanie istnieć pod nazwą, którą do tej pory znaliśmy. Tablica.pl, zgodnie z wcześniejszymi plotkami, zamienia się w OLX.pl i dołącza do grupy 107 serwisów ogłoszeniowych działających pod tą marką na całym świecie.

14.04.2014 06.02
Tablica.pl znika z polskiego Internetu. Od dziś serwis działa pod nazwą… OLX.pl
REKLAMA

Pogłoski na temat rebrandingu Tablica.pl na OLX.pl pojawiły się w już w lutym tego roku, kiedy ogłoszono, że z serwisu odejdzie jego szef – Tomasz Drożdżyński. Decyzja najprawdopodobniej była podyktowana tym, że Drożdżyński nie zgadzał się na kolejną zmianę nazwy serwisu i wobec niemożności przeforsowania swojego stanowiska, postanowił odejść.

REKLAMA

Zmiana nazwy serwisu podyktowana jest ujednoliceniem wszystkich serwisów ogłoszeń lokalnych, które znajdują się w portfolio firmy Naspers.

A ta w 2010 roku wykupiła właśnie markę OLX.pl (nazwa pochodzi od „online exchange”), która działała już w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym na rynkach rozwijających się, gdzie każdego miesiąca korzysta z nich ponad 140 mln użytkowników.

Nowa zmiana dotyczy jedynie zmiany nazwy, logotypu oraz oczywiście adresu stron.

Wygląd i mechanizm działania serwisów pozostają bez zmian. Aby użytkownicy przyzwyczaili się do nowej zmiany, obok logo OLX.pl przez jakiś czas będzie jeszcze widnieć napis „dawniej Tablica.pl”.

olx.pl-dawniej-tablica.pl

Oprócz Tablicy, nową nazwę otrzymały także serwisy Naspersa działające w Bułgarii, Ruminii, Kazachstanie, Białorusi i na Węgrzech.

Rebranding może się wydawać decyzją ryzykowną, tym bardziej, że w przypadku tego serwisu dojdzie do niego już drugi raz. Już mało kto to pamięta, ale znana nam dzisiaj Tablica.pl początkowo nosiła nazwę Szerlok. Była one jednak trudna do wymówienia oraz napisania i dlatego Allegro zdecydowało się na zmianę na dużo łatwiejsze do zapamiętania Tablica.pl. Przy okazji wpompowano mnóstwo pieniędzy w marketing i reklamy, co przyniosło bardzo dobre skutki, ponieważ dzisiaj z serwisu korzysta miesięcznie około 7 mln użytkowników (Real Users według badania Megapanel PBI/Gemius), a od początku jego istnienia (marzec 2011) dodaliśmy w sumie 38,5 mln ogłoszeń.

Od dzisiaj marka Tablica.pl znika z polskiego Internetu i bez wątpienia jest to decyzja ryzykowna, ale jak najbardziej uzasadniona.

Utrzymywanie na całym świecie marki OLX przy jednoczesnym pozostaniu w Polsce przy poprzedniej nazwie nie miałoby najmniejszego sensu. Sam proces na pewno nie będzie łatwy i firma Naspers/Allegro będzie musiała ponownie przeznaczyć sporą sumę pieniędzy na marketing i reklamy, ale myślę, że nie będzie to aż tak trudne, jak wcześniej.

Przy poprzednim rebrandingu ruszano praktycznie od zera. Szerlok nie był aż tak popularny i znany jak dzisiaj jest Tablica. Poza tym, na razie użytkownicy będą informowani o tym, że to wciąż ten sam serwis, tylko z nową nazwą i nowym logo, więc jest szansa, że szybko przyzwyczają się do nowej wersji. Oczywiście wpisując w adres przeglądarki www.tablica.pl, natychmiast zostaniemy przekierowani na www.olx.pl. Także dzisiaj rano zauważyłem też reklamę w telewizji nowej nazwy, więc pieniądze już lecą.

Przy okazji zmiany zaprezentowano także nową wersję strony mobilnej. Przeklikałem się przez nią i pierwsze wrażenie jest pozytywne. Po pierwsze, strona – za naszą zgodą – korzysta z mechanizmu lokalizacji, dzięki czemu od razu może zaproponować ogłoszenia tylko z naszego miasta lub województwa. Mamy też możliwość zalogowania się na konto, dodawania nowego ogłoszenia oraz wyszukiwania już istniejących. Wszystko jest duże, wygodne i przystosowane do interfejsu dotykowego. Na tę chwilę trudno cokolwiek zarzucić tej wersji serwisu OLX.pl.

olx.pl-dawniej-tablica.pl (2)
REKLAMA

Sama nazwa Tablica.pl zdecydowanie bardziej pasuje jednak do polskiego rynku, bo jest po polsku i jednoznacznie kojarzy się z ogłoszeniami. OLX kompletnie nic nie mówi polskiego użytkownikowi, chociaż warto pamiętać, że przecież tak samo było na początku z Allegro. Dzisiaj polska firma jest synonimem internetowych aukcji, więc czemu OLX nie miałoby z czasem stać się synonimem ogłoszeń lokalnych.

OLX_infografika
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA