Kupiłeś od Apple iPada 2? Teraz w tej cenie mógłbyś mieć iPada 4

Artykuł/Sprzęt 18.03.2014
Kupiłeś od Apple iPada 2? Teraz w tej cenie mógłbyś mieć iPada 4

Bez większej marketingowej pompy Apple wprowadza zmiany w swojej ofercie urządzeń przenośnych. O ile iPhone’owi 5c pewnie niewiele już pomoże, o tyle pojawienie się iPada z wyświetlaczem Retina, czyli powrót iPada 4, jest decyzją – jak się wydaje – o wielkim potencjale. 

Do Apple Store pod nazwą iPad z wyświetlaczem retina powrócił iPad 4-tej generacji. W Stanach Zjednoczonych można kupić go za 399 dol. plus podatek stanowy, w Polsce dostępny jest za 1699 zł brutto. Do tej pory w tej cenie Apple sprzedawało iPada 2, czyli urządzenie, które debiutowało… w marcu 2011 roku.

Apple iPad 2 na iOS 7.1 wciąż działa całkiem sprawnie – sam mam go w domu i to nadal świetny sprzęt.

Choć przy użytkowanym na co dzień przeze mnie iPadzie mini z Retiną jest dość ciężki, duży i brakuje mu rozdzielczości. Różnice w prędkości działania też da się odczuć, ale dla zwykłego użytkownika iPad 2 to wciąż dobry tablet. Tyle, że nie jest już z pewnością wart 1699 zł, szczególnie że to tylko 400 zł mniej niż w dniu premiery 25 marca 2011 r.

Wreszcie Apple zdecydowało się na zaprzestanie sprzedaży tego tabletu i zamienienie go w ofercie na iPada 4 pod nową nazwą i w cenie iPada 2. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcą kupić nowego dużego iPada, a nie chcą wydawać ponad dwóch tysięcy złotych. Ponadto iPad 4, podobnie jak wszystkie pozostałe tablety dostępne w Apple Store i wszystkie iPhone’y za wyjątkiem 4s, ma złącze lightning zamiast starego docka.

To naprawdę istotne. Nabywcy iPada 4 nie muszą się też martwić o wsparcie producenta w najbliższych latach – zapewne jeszcze przez dobre dwa lata urządzenie będzie otrzymywało aktualizację. Tymczasem aktualizacja iPada 2 do iOS 8 nie wydaje się być już taka pewna.

Apple-iPad-2

Osobiście jestem przekonany, że szczególnego popytu na iPada z Retiną wśród klientów indywidualnych raczej nie będzie.

Sprzęt ten będzie kupowany dość okazjonalnie. Zmiana ta jednak jest ważna dla sektora edukacyjnego i biznesowego. Tam gdzie Apple hurtowo sprzedawało iPady 2, teraz oferowany będzie dawny iPad 4. W przystępnych cenach w takie wydajne tablety zostaną wyposażone szkoły, sektor publiczny i różnorodne przedsiębiorstwa.

Powrót iPada 4 nie ma jakiegoś większego znaczenia dla polskiego rynku, zwłaszcza że dla nas jest on nadal drogi. Ale to słuszna decyzja patrząc z perspektywy klientów instytucjonalnych oraz dłuższego wsparcia dla iPada 4. Apple iPad 2 odszedł na zasłużoną emeryturę po trzech latach ciągłej sprzedaży. Był to jeden z najważniejszych produktów w ofercie firmy w ostatnim czasie, chociażby ze względu na znacznie szerszą dostępność niż oryginalny iPad.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement