Aplikacje Chrome trafią na systemy mobilne, czyli jak Google umacnia swoją pozycję na rynku PC

News/Technologie 29.01.2014
Aplikacje Chrome trafią na systemy mobilne, czyli jak Google umacnia swoją pozycję na rynku PC

Google Chrome to taki trochę koń trojański na systemach Windows oraz OS X. Myślałem, że podobnie może być na systemach mobilnych. Byłem jednak w błędzie. Na razie wyszukiwarkowy gigant przygotował narzędzia do przenoszenia webowych aplikacji na wersję gotowe do publikacji w App Store i Google Play.

Dziś Chrome w wersji komputerowej nie jest już tylko przeglądarką. To właściwie drugi system operacyjny, bazujący na rozwiązaniach sieciowych. Obok samej przeglądarki możemy uruchamiać dodatkowe, webowe aplikacje, które wyglądają prawie tak samo jak te klasyczne, co znacząco zwiększa funkcjonalność programu. Już niedługo podobne rozwiązanie zagości także na dwóch najpopularniejszych systemach mobilnych, czyli iOS oraz Androidzie.

Od dłuższego czasu przez sieć przewijały się informacje o tym, że aplikacje Chrome trafią do systemów mobilnych. Mówiąc szczerze, spodziewałem się, że Google będzie próbował zaktualizować przeglądarkę Chrome tak, aby użytkownicy iPadów i iPhone’ów korzystali tylko z tej aplikacji, zamiast rozwiązań domyślnych, czyli w tym przypadku Safari. Jednak Apple raczej na takie zagranie by sobie nie pozwolił. Poza tym to zaostrzyłoby i tak napiętą sytuację pomiędzy firmami.

Tymczasem Google – przynajmniej na razie – poszło w zupełnie inną stronę. Gigant zachęca deweloperów do portowania Chrome Apps do natywnych aplikacji dla iOS oraz Android. Google opublikowało poradnik jak w prosty sposób, przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi, dokonać konwersji aplikacji bazującej na standardach sieciowych na wersję gotową do publikacji w Google Play oraz Apple App Store.

Takie rozwiązanie wydaje się być strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o przyszłość Chrome Web Store. Sklep Google’a z aplikacjami na Chrome nie jest aż tak popularny, jak chciałby tego internetowy gigant. Przenoszą aplikacje na rynek mobilny deweloperzy mogą zwiększyć popularność swoich programów, a tym samym zachęcić do korzystania z nich także na komputerach. Google zamiast wrzucać konia trojańskiego do iOS pokazuje możliwości aplikacji webowych.

Posunięcie to powinno motywować deweloperów do tworzenia aplikacji pod Chrome i szybkiego przenoszeniu ich na urządzenia mobilne. W ten sposób zamiast 3 aplikacji, można zrobić jedną na wszystkie popularne platformy. Tym ruchem Google umacnia swoją pozycje na rynkach PC i mobilnym jednocześnie.

Pozostaje jednak najważniejsze pytanie – czy twórcy rzeczywiście zdecydują się skorzystać z tego rozwiązania? Dla Google’a to chyba najlepszy sposób na promocje Chrome Apps, a tym samym także Chromebooków.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement