Jaki był 2013 rok dla Spider’s Web

Artykuł/Spider's Web 31.12.2013
Jaki był 2013 rok dla Spider’s Web

Dziś kończy się 2013 r. – kolejny bardzo ważny rok w działalności Spider’s Web. To było 12 fascynujących miesięcy, które z jednej strony ugruntowały naszą pozycję, a z drugiej otworzyły nowe możliwości rozwoju, które – taką mam nadzieję – będą procentowały w niedalekiej przyszłości. Nie wszystko się udało – mam tego pełną świadomość. Jestem jednak przy okazji przekonany, że suma plusów znacznie przekroczyła sumę minusów.

2013 r. był drugim w pełni profesjonalnym rokiem w historii Spider’s Web, po tym, jak na koniec 2011 r. zrezygnowałem z pracy na etacie, by poświęcić się rozwojowi bloga. Przez te dwa lata bardzo dużo się nauczyłem. Cytując samego siebie:

Bycie na swoim to zupełnie inny rodzaj pracy, niż w dużej korporacji dla kogoś. Dzieje się znacznie więcej, na co dzień muszę stawiać czoła znacznie większej liczbie problemów różnego typu, jest to też znacznie bardziej intensywne zajęcie niż wcześniej. Wiem jednak, że dziś nie wyobrażam sobie innej pracy aniżeli Spider’s Web i w ogóle nie żałuję tego, że najpierw pojawienie się pierwszego iPhone’a rzuciło mnie w wir pisania, a następnie śmierć Steve’a Jobsa spowodowała, że musiałem zrobić najodważniejszy krok w moim zawodowym życiu, by przejść na swoje.

W 2013 r. znacznie poszerzyliśmy zasięg. W całym roku odwiedziło nas 4,7 mln unikalnych użytkowników (wg Google Analytics), którzy wygenerowali ponad 18 mln odsłon. W 2012 r. odwiedziło nas 3,1 mln użytkowników, którzy wykręcili 13 mln odsłon. W szczytowym okresie, w połowie grudnia 2013 r., po raz pierwszy w naszej historii przekroczyliśmy barierę 600 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu. Kończymy rok z nieco słabszym rezultatem, co jest naturalne dla typowej internetowej koniunktury związanej z tym, że mniej osób przebywa w internecie w okresie świątecznym. W grudniu 2012 r. odwiedziło nas 350 tys. użytkowników. Mogę więc założyć, że przez 12 miesięcy prawie podwoiliśmy zasięg.

W 2013 r. ponad podwoiliśmy także nasze przychody, co związane jest z rosnącą grupą reklamodawców zainteresowanych działaniami promocyjnymi na Spider’s Web. Cieszy mnie niezmiernie, że główny partner naszego bloga, firma Nokia Polska wciąż jest z nami i będzie z nami także w 2014 r. Świetnie przyjęta została zarówno przez Was Czytelników, jak i naszego drugiego partnera, akcja z firmą Qualcomm, w ramach której przybliżaliśmy działalność amerykańskiej firmy w świetnych, wyczerpujących merytorycznie tekstach. Łącznie w 2013 r. współpracowaliśmy z kilkudziesięcioma reklamodawcami. Zdecydowana większość z nich była ze współpracy z nami bardzo zadowolona.

sPlay, str glowna copy 2

W 2013 r. otworzyliśmy także sPlay.pl – drugi serwis blogowy poświęcony tematyce cyfrowej rozrywki. sPlay radzi sobie całkiem nieźle. W szczytowym okresie odwiedziło go ponad 80 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu. W najbliższym czasie planujemy lekką modyfikację charakteru treści sPlay, co mam nadzieję da temu blogowi kolejnego silnego kopa do przodu. Cieszy mnie także, że główny partner reklamowy sPlay, firma Ads4Books zostaje z nami na kolejne miesiące.

W 2013 r. udało się także utrzymać ciągłość prac redakcyjnych. Mieliśmy wprawdzie jedno duże zawirowanie związane najpierw z odejściem, a następnie powrotem Ewy Lalik na nasze łamy, ale z wyjątkiem Kuby Kralki, który odszedł sam, wszyscy stali blogerzy Spider’s Web, którzy rozpoczynali 2013 r. na łamach SW wciąż z nami są. Są też nowi blogerzy, a także tacy, którzy wrócili po ponad rocznej nieobecności. Od połowy roku mamy za to nowego redaktora prowadzącego Mateusza Nowaka, który przy pomocy Damiana Jaroszewskiego świetnie na co dzień redakcyjnie prowadzi naszego bloga.

W 2013 r. współpracowaliśmy także z szeregiem autorów zewnętrznych. Piotr Lipiński, Przemek Gerschmann, Łukasz Orbitowski, czy ostatnio Beata Marek – ci autorzy wspaniałych tekstów znacznie podwyższali wartość merytoryczną Spider’s Web w ostatnich 12 miesiącach.

Nie wszystko się jednak z w mijającym roku udało. Mam świadomość tego, że nie wszystkie nasze teksty stały na odpowiednim poziomie. Nie zawsze nasza reakcja na krytykę, w tym głównie moja, była odpowiednia.

Niemniej jednak 2013 r. był bardzo dobrym okresem dla Spider’s Web. W 2014 r. wkraczamy z wielkimi nadziejami. Wierzę, że będzie to kolejny rok świetnego rozwoju Spider’s Web, czego sobie, naszym Blogerom i Czytelnikom życzę!

Dzięki, że jesteście z nami.

Przeczytaj również:

10 najchętniej czytanych tekstów na Spider’s Web w 2013 r.
10 najchętniej komentowanych tekstów na Spider’s Web w 2013 r.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement