REKLAMA

Nowa oferta Netii to rewolucja, która raczej nie pociągnie za sobą zmian na rynku

Netia zaprezentowała nową ofertę Telewizji Osobistej. Pakiety tematyczne, czyli telewizja zbliżona do „a la carte” idealnie wpasowuje się w hasło operatora „GigaWolność”. Czy można jednak mówić o rewolucji, takiej jak chce Netia? Czy ta oferta zmusi konkurencję do reakcji?

04.11.2013 20.07
Netia
REKLAMA

Moim zdaniem oferta Netii jest nie tylko dobra, ale rzeczywiście przełomowa. Jednak wcale nie chodzi tutaj o tę pakietyzację. To już było i niestety się nie sprawdziło. Mowa oczywiście o starcie platformy n. W 2006 roku oferta spółki ITI Neovision była rzeczywiście przełomowa: pakiety tematyczne, kanały HD oraz mocne dekodery. Teraz rewolucja Netii jest łudząco podobna, co bardzo dobrze o tej ofercie świadczy.

REKLAMA

Najbardziej przełomowa zmiana to liczba stacji HD oraz zapowiedź podniesienia jakości pozostałych kanałów.

Netia do tej pory oferowała niewielką liczbę kanałów w wysokiej rozdzielczości, wliczając w swoje pakiety stacje HD dostępne z cyfrowej telewizji naziemnej. Teraz w pakietach łącznie znalazło się, aż 56 programów w 1080i. Podobną liczbę oferują satelitarni i kablowi konkurenci. Telewizja, poprzez łącze internetowe, zrównała się z telewizją satelitarną oraz kablową. Oczywiście musimy mieć odpowiedni szybkie łącze, ale dzięki nakładom inwestycyjnym zarówno samej Netii, jak i Orange coraz częściej takowe będzie dostępne.

a la carte netia

Drugim ważnym elementem jest pakietyzacja. Szczególnie względu na kanały premium.

Jeśli już zdecydujemy się na internet od Netii to niskim kosztem możemy zyskać dostęp do pakietu Canal+ i/lub HBO, albo do samej oferty HBO Go. Za 50 zł możemy stać się posiadaczami wszystkich kanałów Canal+ oraz pakietu startowego. Jest to jedna z najkorzystniejszych ofert pod tym względem.

Pakietyzacja może być też plusem jeśli zmusi rynek do reakcji. Niestety, na to bym nie liczył. Na razie nie widać szans na pakiety tematyczne u pozostałych operatorów. Obecnie przyjęte reguły odpowiadają zarówno stacjom telewizyjnym, jak i samym platformom. Obawiam się, że to raczej Netia finalnie będzie oferować swoim klientom promocje ze wszystkimi pakietami albo w wersji bez kanałów premium i tak ten atrakcyjny podział upadnie. Tak było w przypadku telewizji n i jestem przekonany, że i tutaj będzie podobnie. Choć chciałbym się mylić, to nacisk ze strony nadawców niszowych kanałów tematycznych może być zbyt duży.

W tej rewolucji brakło jeszcze jednego elementu jakim jest odświeżenie interfejsu Netia Player. Urządzenie to posiada szereg możliwości. Moim osobistym zdaniem jest to najbogatszy dekoder na rynku oferujący dostęp do funkcji Smart TV, DLNA czy telewizji DVB-T. Jednak sam interfejs w ciągu dwóch lat zdążył się już zestarzeć. Telewizja Osobista potrzebuje menu na miarę swojej „rewolucji”, na miarę dzisiejszych standardów.

O atrakcyjności tej oferty zdecydują klienci.

Myślę, że Netia nie będzie miała większych problemów z ich pozyskaniem, liczba nowych abonentów Telewizji Osobistej konsekwentnie rosła już przy poprzedniej ofercie. Ważniejsze jest jednak czy rynek odpowie na tą propozycję. Trudno jest konkurencji lekceważyć już ofertę telekomunikacyjnego operatora. Kolejna intensywna kampania promocyjna zapada w pamięć, a nowa oferta pozwala na rywalizację jak równy z równym. Platformy już nie mogą powiedzieć, że Netia nie ma kanałów HD.

REKLAMA

Uważam, że rynek raczej nie zdecyduje się na pakiety tematyczne. Jednak możliwe, że doczekamy się większej ilości pakietów w ofercie operatorów oraz atrakcyjnych przedświątecznych promocji. Wiadomo, też że Cyfrowy Polsat oraz nc+ planują dodać nowe kanały jeszcze w tym roku. Bardzo jestem ciekaw, czy któryś z dostawców zdecyduje się bezpośrednio odpowiedzieć na ofertę Netii.

Moim zdaniem Telewizja Osobista właśnie dojrzała i teraz dopiero tak na poważnie zabiera się za walkę z kablówkami i platformami satelitarnymi. W tym starciu nie jest bez szans.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA