Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje „nierealne” możliwości

News/Gry 28.09.2013
Już w przyszłym roku komputery i konsole pokażą swoje „nierealne” możliwości

Jeśli tak jak ja przywiązujecie bardzo dużą wagę do grafiki w grach, zapewne zainteresuje Was film prezentujący możliwości silnika Unreal Engine 4.0. Epic Games zdecydowało się pokazać, na co stać ich najnowsze dzieło. Musimy przyznać, że demonstracja ta wygląda po prostu imponująco i pokazuje co już niebawem będą potrafiły komputery i konsole.

Wielu osobom najnowsza prezentacja może wydawać się znajoma i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ do jej stworzenia służyło demo Infiltrator. Nie zobaczymy tu efektownej i dynamicznej strzelaniny, a proces bardzo dokładnego tworzenia postaci znanych właśnie z tego dema. Omawia go dwóch deweloperów, czyli Jordan Walker (starszy grafik techniczny) oraz Zak Parrish (wsparcie projektantów). Opowiadają oni o sposobie tworzenia wyglądu materiałów o wysokiej rozdzielczości, który zawiera zarówno starsze, jak też zupełnie nowe rozwiązania i może zachwycić potencjalnego odbiorcę, czyli gracza, wysokim poziomem dopracowania i jakości.

Jest to ważny temat z kilku powodów. W końcu Unreal Engine czwartej generacji jest to tworzony od ponad dziesięciu lat silnik, o którym każdy szanujący się gracz powinien wiedzieć jak najwięcej. Jest tak, gdyż jego poprzednia wersja, czyli Unreal Engine 3.0 był jednym z najczęściej używanych silników przez całą obecną generację konsol do gier. Wiele wskazuje na to, że omawiana tu wersja stanie się podobnym standardem w świecie konsol nowej generacji. Pierwsze gry wykorzystujące Unreal Engine 4.0 pojawią się na Playstation 4, Xboksie One i komputerach osobistych w 2014 roku. Będą to takie tytuły jak  Daylight, Fable Legends, Primal Carnage: Genesis i Space Hulk: Deathwing.

Warto jednak pamiętać, że efekty – takie jak pokazane na filmie – będziemy mogli zaobserwować najwcześniej za kilka lat, gdy programiści nauczą się wykorzystywać pełnię możliwości tego silnika. Ze względu na znaczną przewagę komputerów osobistych pod względem sprzętowym, która w dodatku z każdym rokiem będzie się powiększać, możemy się też spodziewać, że ich maksymalne możliwości nie zostaną wykorzystane nawet przez Xboksa i Playstation nowej generacji, a tylko przez szybkie PeCety do gier o wydajności, która standardem stanie się w domach dopiero za kilka lat.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement