Z pięciu największych producentów tabletów tylko Apple jest tym, który boryka się ze spadkiem sprzedaży

News/Sprzęt 05.08.2013
Z pięciu największych producentów tabletów tylko Apple jest tym, który boryka się ze spadkiem sprzedaży

Według najnowszego raportu IDC Apple jest nadal na szczycie sprzedawców tabletów, ale też jako jedyny traci grunt pod nogami.

Pierwszy iPad był przełomowym urządzeniem i to nie podlega żadnej dyskusji. Mimo, że na rynku były wcześniej urządzenia tabletopodobne, to żadne z nich nie potrafiło odnieść tak spektakularnego sukcesu.

Nawet po premierze iPada konkurencja pozostawała w tyle i nie potrafiła sobie za dobrze poradzić w sytuacji, która zgotowało im Apple. Próbował Samsung, próbował Asus, a nawet HTC i Huawei. Niestety bezskutecznie. Rynek androidowych tabletów bardzo długo raczkował. Podobnie jak producenci urządzeń z Windowsem 8 i RT.

Jednak obecnie sytuacja się zmieniła. Gdy weźmiemy dane za drugi kwartał 2013 i porównamy je do tych sprzed roku, okaże się, że wszyscy duzi producenci tabletów zwiększają swoje udziały w rynku o 130 do nawet 314 procent. Jedynym graczem, który nie wpisuje się w ten trend jest Apple ze swoimi iPadami.

raport idc

Gigant z Cupertino sprzedał w drugim kwartale tego roku 14,6 mln iPadów. To mniej niż w analogicznym okresie rok temu, gdy Apple wypuściło na rynek 17 mln swoich tabletów.

Na pierwszy rzut oka dane te mogą wyglądać bardzo niepokojąco. Mniejsza sprzedaż w czasach, gdy konkurencja taka jak Samsung, Asus, Lenovo i Acer odnotowuje wzrosty będzie zapewne pożywką dla sceptyków i fanów Androida.

Należy jednak zwrócić uwagę na to co wpłynęło na wysoki wynik Apple w drugim kwartale ubiegłego roku. Wtedy sprzedawał się świetnie nowy iPad trzeciej generacji i to on wyśrubował tak wynik, którego teraz nie udało się pobić.

Zatem recepta dla Apple jest prosta. Firma ta potrzebuje nowego iPada, który ponownie ożywi sprzedaż. I zapewne już niebawem tak się właśnie stanie. Plotek o iPadzie mini, który będzie wyposażony w ekran Retina nie brakuje. Urządzenie to powinno się pojawić na rynku jeszcze w tym roku – najlepiej przed świętami Bożego Narodzenia.

Mimo wszystko firma Tima Cooka nie powinna mieć powodów do obaw. Jej pozycja zdaje się być niezagrożona, gdyż wyniki sprzedażowe Apple są całkowicie poza zasięgiem wszystkich pozostałych rywali z top 5.

Nawet, gdyby sprzedaż Samsunga, Asusa, Lenovo i Acera policzyć wspólnie i postawić przeciwko iPadom.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement