Tak mógł wyglądać Xbox One. Dlaczego więc wybrali bryłę magnetowidu?

Felieton/Gry 11.07.2013
Tak mógł wyglądać Xbox One. Dlaczego więc wybrali bryłę magnetowidu?

Premiery Xbox One i PlayStation 4 coraz bliżej. Z tego powodu giganci robią wszystko, aby nieustannie przypominać o swoich produktach. Czasami są to nowe funkcje ich platform do (nie tylko) grania, czasami… Sterta prototypów leżących w magazynie.

Górą koncepcyjnych modeli Xboksa One pochwalił się Microsoft, z okazji jego Worldwide Partner Conference 2013. Przy okazji gigant z Redmond opisał proces produkcji obudowy oraz Kinecta, dzięki któremu ich maszyna wygląda dzisiaj dokładnie tak, jak wygląda.

Carl Ledbetter, dyrektor kreatywny Microsoftu, przybliżył wszystkim uczestnikom konferencji, jak przebiegało projektowanie Xboksa One:

„Chcieliśmy, aby Xbox One był prosty, elegancki i dopasowany do potrzeb klientów. Chodziło nam o wysoką jakość. Kierując się tymi wyznacznikami, rozpoczęliśmy proces projektowania”.

xbox one prototypy 1

Ten zaczynał się na desce kreślarskiej (obraz tytułowy), gdzie trafiały wszystkie pomysły pracowników Microsoftu. Trzydziestoosobowy zespół projektantów zamieniał swoje szkice na drukowane modele 3D, testując, jak spisują się w domowym salonie, stworzonym na potrzeby projektu. Każdy prototyp konsoli lądował przy telewizorze, natomiast pracownicy Microsoftu testowali jego funkcjonalność, wygląd czy widoczność.

Jak widać na zdjęciu sterty prototypowych modeli, specjaliści w Redmond początkowo celowali w bardziej naturalne i oczywiste rozwinięcie wyglądu konsoli, która  budziłby skojarzenia z Xboksem 360. Opływowe kształty i wygładzone krawędzie ustąpiły ostatecznie znacznie bardziej ostremu, prostemu i eleganckiemu wyglądowi, który zobaczyliśmy po pierwszej konferencji Microsoftu skupionej na Xbox One.

Wtedy też XONE został okrzyknięty najdroższym magnetowidem w historii, wielu graczom nie przypadając do gustu. Na tej płaszczyźnie zdania zawsze będą podzielone, lecz biorąc pod uwagę zastosowanie nowego Xboksa, silnie związane z telewizją i rozumiane jako element kina domowego, jego wygląd wydaje mi się nie tylko w pełni uzasadniony, ale również odpowiedni i atrakcyjny. Warto tutaj podkreślić, że konsola konkurencyjnego Sony również nie należy do tych najpiękniejszych. PlayStation 4 zaskoczyło jednak nie tylko ceną, ale również swoimi rozmiarami, co widać na poniższym zdjęciu:

źródło: trustedreviews.com/
źródło: trustedreviews.com/

Kiedy w Redmond zaczął wykluwać się ostateczny wygląd konsoli, pracownicy Microsoftu skupili się na szczegółach. Podczas komentowania tej części procesu przez Ledbettera, widać jak na dłoni, jak istotne dla twórców XONE są możliwości związane z oglądaniem filmów i seriali za pomocą ich nowej maszyny:

„Kiedy wybraliśmy odpowiedni design, zaczęliśmy dodawać szczegółowe elementy, takie jak połysk i matowe elementy. Zaczęliśmy się zastanawiać, jak powinna wyglądać powierzchnia wentylatora. Ocenialiśmy siłę naszego znaku towarowego na froncie obudowy. Dyskutowaliśmy nad odpowiednią czcionką, aby kojarzyła się z wysoką jakością oraz telewizją HD w domowych salonach.

Prototypy reprezentowane na  Microsoft's Worldwide Partner Conference 2013
Prototypy reprezentowane na Microsoft’s Worldwide Partner Conference 2013

Dokładnie ten sam proces dotknął kontrolera Xboksa One, który, jak twierdzi Ledbetter, doczekał się około 200 prototypów, często różniących się jedynie milimetrami szerokości bądź minimalnymi różnicami w rozmieszczeniu przycisków.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement