Nie podoba ci się iOS 7? Przecież wygląda jak twój ulubiony system

Blog Forum 11.06.2013
Nie podoba ci się iOS 7? Przecież wygląda jak twój ulubiony system

Gdy wczoraj wczoraj Tim Cook wszedł na scenę i rzucił krótko: iOS, w setkach kawiarni Starbucks na całym świecie ucięło wszystkie rozmowy. Napięcie wisiało w powietrzu – ciszę mąciły tylko spieniacze do mleka bucząc cicho, jakby chciały zwrócić na siebie uwagę. Wtem na ekranach MacBooków i iPadów pojawił się Jony Ive, prezentując nowy design mobilnego systemu Apple. Nastąpiła eksplozja. Twitter zaczął się gotować, dzieci płakać, a webmasterzy Dribbble i Behance zdążyli przygotować logo swoich serwisów przepasane kirem. Podniosło się larum: „kto to widział? Co to za cukierkowe kolory i gradienty?”

iOS 7 wygląda jak tęczowy deser przyrządzony z różnych składników. Ive pożyczył gradienty od Nokii – nowe ikony aplikacji przypominają mi te z MeeGo na Nokii N9. Kubizm widżetów w odświeżonych aplikacjach bardzo przypomina Windows Phone. Od Androida zerżnięto z kolei przezroczystości i… chaos i gdzieniegdzie brak konsekwencji. Przynajmniej na pierwszy rzut oka
Tak jak wspominał w swoim tekście Przemek, Apple dostało się głównie od fanbojów. Nie dziwi mnie to, wszak już Rzymianie mawiali, że przyzwyczajenie drugą naturą człowieka. Projektanci na co dzień parający się grafiką i interfejsami przerzucali w sieciach społecznościowych coraz to lepszymi mockupami iOS 7 – ich zdaniem oczywiście lepszymi.

Paradoksalnie najlepiej zareagowali… zwykli użytkownicy. Właśnie tak: nie deweloperzy, nie power userzy i nie gadżeciarze, ale ci, którzy jeszcze iPhone’a nie mieli albo korzystają z innych urządzeń.

Dlaczego? Bo iOS 7 wygląda… jak ich ulubiony system. Jak system, który znają i do którego się przyzwyczaili. Jest centrum kontroli bez ładu i składu (jak w Androidzie!), jest multitasking, a nie jego słaba namiastka, jest „płasko”. Moim zdaniem to całkiem realne, by tylko te ficzery przekonały użytkowników Samsungów i HTC do zaprzestania postrzegania iPhone’a przez pryzmat zabawki o cenie nieproporcjonalnej do funkcjonalności.

Nie sposób też nie wspomnieć o świetnej aplikacji, która nadejdzie wraz z aktualizacją. Spotify, Deezer i WiMP są spoko, ale miliony ludzi ciągle o nich nie wiedzą. Dla nich to iTunes Radio będzie bramą do świata usług abonamentowych i to nie do Google, a do Apple trafi w tym roku kasa zarobiona na muzyce. Będą pieniądze na farbę, by pomalować elewację nowej siedziby w gradient zaproponowany przez Jonathana. 😉

Dziś dizajnerzy zdzierają z siebie szaty, ale dam głowę, że jutro na Adobe Kuler królować będą neonowe barwy. Już wyobrażam sobie te rozmowy przy frappuccino: „doceniałem kolorystykę MeeGo i GTA Vice City zanim to się stało modne”.

Zdjęcie pochodzi ze strony jonyiveredesignsthings.tumblr.com

Tagi: , , ,

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement