Muzyki w iTunes nikt nie kupuje? Bzdura, padł kolejny rekord

Muzyki w iTunes nikt nie kupuje? Bzdura, padł kolejny rekord

W kwietniu minie 10 lat od uruchomienia iTunes Store. Sklep Apple’a na początku oferował wyłącznie muzykę, dziś to są także filmy, seriale, aplikacje oraz książki i magazyny. Ponoć w dobie muzyki z chmury iTunes się skończył, to Apple właśnie poinformowało o nowym rekordzie sprzedaży.

W dniu 6 lutego 2013 został pobrany 25 miliardowy utwór. Szczęśliwym nabywcą piosenki „Monkey Drums” jest Phillip Lupke z Niemiec. Otrzymał on w prezencie 10 tysięcy euro na zakupy w iTunes Store.

iTunes to największy sklep z muzyką na świecie. Apple posiada 64% udziałów w sprzedaży muzyki online oraz 29% sprzedaży muzyki w jakiejkolwiek formie. Od grudnia ubiegłego roku utwory z iTunes może kupować już większość państw na świecie, choć na tej liście nadal brakuje Chin czy Korei Południowej.

W ostatnim czasie sekcja muzyczna w iTunes Store jest postrzegana za tą, która wymaga zmian ze względu na popularyzację serwisów streamingowych. Najnowszy rekord sprzedaży piosenek wygląda trochę blado w porównaniu do rekordu App Store.

Aplikacje kontra muzyka itunes

Apple informowało na początku stycznia o przekroczeniu 40 miliardów pobrań aplikacji z App Store. Należy jednak pamiętać, że App Store oferuje znaczącą ilość darmowych aplikacji i od samego startu dostępny jest w większości państw.

Rekord sprzedaży utworów w iTunes jest dość optymistyczny, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Apple we wrześniu ubiegłego roku chwaliło się 20 miliardami pobrań. Oznacza to, że ostatnie 5 miliardów piosenek zostało zakupionych w niecałe pół roku. Między 15 miliardami, a 20 musiało minąć blisko 13 miesięcy.

Sklep iTunes rozwija się więc dynamicznie mimo tego, że rośnie mu konkurencja w postaci Spotify, Deezer, WiMP oraz innych serwisów streamingowych. Od dawna plotkuje się o tym, że Apple przejmie serwis radiowy Pandora lub stworzy swój odpowiednik. Nie oczekiwałbym jednak, aby firma z Cupertino zaoferowała całe swoje zasoby muzyczne w postaci subskrypcji. Przy takich wzrostach sprzedaży, to po prostu się nie opłaca.
Sprzedaż muzyki czy nawet aplikacji dla Apple’a nadal jest tylko dodatkiem stanowiącym niewielki % przychodów, ale jednocześnie ma ważne znaczenie dla spajania całego ekosystemu. Kupowanie muzyki poprzez iTunes czy nabywanie aplikacji sprawia, że użytkownik poważnie zastanowi się przed zmianą swojego smartfona czy tabletu na konkurencyjny.

Wbrew powszechnym opiniom iTunes Store ma się świetnie, zresztą tak samo jak całe Apple. Choć myślę, że nowości i dodatkowe opcje konsumpcji muzyki dla użytkowników iSprzętów pojawią się w tym roku.

Tagi: , ,

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement