12345
Loading ... Loading ...
5 22 ratings.

Crysis 3 ma ogromne wymagania sprzętowe, ale i tak będzie brzydszy od poprzednika

Crysis to jedna z nielicznych głośnych serii gier, która nie pojawia się na rynku przed świętami Bożego Narodzenia. Nie inaczej będzie tym razem. Trzecia część Crysisa (Crysis 3) pojawi się w sklepach dopiero w lutym 2013 roku. Jednak nie zabrania to Crytekowi  podgrzewania emocji wokół swojego flagowego tytułu.

Po wypuszczeniu ciekawych trailerów mamy okazję poznać wymagania sprzętowe tego tytułu. W najwyższych ustawieniach szczegółowości grafiki uruchomią go tylko nieliczni. Jeśli nie masz procesora wyposażonego w co najmniej dwa rdzenie i karty graficznej kosztującej 300 zł, nie uruchomisz gry nawet w minimalnych ustawieniach graficznych. Rekomendowane wymagania zawierają kartę graficzną kosztującą 500-600 złotych i procesor czterordzeniowy, zaś w najwyższych znalazł się jeden z najlepszych procesorów czterordzeniowych i najszybsze karty graficzne dostępne na rynku. Trudno jednak winić za to twórców gry, gdyż gracze sami oczekują tego, że kolejne Crysisy będą nie tyle zwykłymi grami, co benchmarkami graficznymi wyciskającymi ostatnie soki z komputerów. Sądzę też, że to zjawisko pozytywne, bo w końcu najwydajniejsze podzespoły są po to, żeby je wykorzystywać. Posiadacze słabszych komputerów również nie powinni narzekać, bo nadal będą w lepszej sytuacji niż posiadacze przestarzałych Xboksów 360 oraz Playstation 3 (do których zresztą sam się zaliczam).

Muszę jednak przyzać, że po obejrzeniu trailerów Crysis 3 nie jestem pod ogromnym wrażeniem. Wnioskuję z nich, że będzie on wyglądać jak Crysis 2 z patchami dodającymi teselację i tekstury w wysokiej rozdzielczości. Oznacza to, że pod względem grafiki nadal będzie on brzydszy od pierwszej części Crysisa, ponadto zastosowanie tego samego silnika, co w drugiej części gry, pozwala spodziewać się, że otoczenie w dużej mierze będzie niezniszczalne. Moje słowa wydają się być przesadą? Niestety nie są. Mimo że pierwsza część Crysis jest chyba najładniejszą grą na PC w ogóle, to przez długi czas sprzedawała się źle. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że twórcy postanowili sięgnąć po bardziej dochodowy rynek konsolowy. Wymagało to jednak użycia silnika dostosowanego do konsol. Jak łatwo się domyśleć, miał on mniejsze możliwości niż poprzednik. Co prawda twórcom udało się sprawić, by gra na komputerach wyglądała spektakularnie i bardzo filmowo, ale uzyskany efekt i tak nie był tak dobry jak w pierwszej części. Oznacza to, że od 5 lat stoimy na tym samym poziomie uzyskanej grafiki. Ciężko uznać to za dobre zjawisko. Moim zdaniem to najlepszy dowód na to, iż konsole po prostu nie pozwalają na rozwinięcie skrzydeł twórcom gier komputerowych i ograniczają w ten sposób rynek.

Jeśli jednak mam wybierać między pierwszym a drugim Crysisem z perspektywy gracza, a nie testera, to zdecydowanie wybieram drugą część. Robię tak, bo choć pierwszy Crysis był piękny, to w mojej opinii był nudny jak flaki z olejem. Zbyt dużo możliwości sprawia, że gracz gubi się w świecie i nie wie, co ma robić. Może moje słowa zabrzmią jak herezja, ale gra akcji powinna być zamknięta i prowadzić gracza jak po sznurku. Tylko wtedy scenarzyści i reżyserzy będą mogli zadbać o każdy szczegół historii i zaprojektować ją tak, by trzymała mnie cały czas w napięciu. Właśnie dlatego całkiem przyjemnie gra mi się we wszystkie nowe strzelaniny, takie jak Call of Duty, Battlefield czy Medal of Honor. Równie dobrze grało mi się w Crysis 2, więc duże nadzieje pokładam też w jego sequelu. Może nie będzie miał otwartego świata, może będzie brzydszy niż pierwsza część cyklu, może będzie miał gorszej jakości silnik fizyczny, ale zapewni mi świetną zabawę i filmową fabułę, które przełożą się na najważniejszy element rozgrywki, czyli na grywalność.

Oto wymagania Crysis 3, sprawdźcie, czy zadziała u Was. Ja na szczęście będę mógł go uruchomić w najwyższych ustawieniach. Teraz pozostało tylko odliczać dni do lutego i ponownie odziać się w nanokombinezon.

Minimalne wymagania sprzętowe

Procesor: dwurdzeniowy, Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) lub Athlon 64 X2 2.7 GHz (5200+)
Pamięć operacyjna: 2 GB (3 GB na Windows Vista)
Karta graficzna: 1 GB RAM + DirectX 11, GeForce GTS 450 lub Radeon HD 5770
System operacyjny: Windows Vista, 7 lub 8

Rekomendowane wymagania sprzętowe: 

Procesor: czterordzeniowy, Core i3-530 lub Phenom II X2 565*
Pamięć operacyjna: 4 GB
Karta graficzna: 1 GB RAM + DirectX 11, GeForce GTX 560 lub Radeon HD 5870
System operacyjny: Windows Vista, 7 lub 8

Wymagania sprzętowe – Pełnia efektów

Procesor: najnowszy procesor czterordzeniowy, Core i7-2600k lub  FX-4150*
Pamięć operacyjna: 8 GB
Karta graficzna: jak najnowsza karta z obsługą DirectX 11, GeForce GTX 680 lub Radeon HD 7970
System operacyjny: Windows Vista, 7 lub 8

*Kto wpadł na pomysł zestawiania podzespołów o tak różnej wydajności? Przecież FX-4150 przy Core i7-2600K wygląda jak Polonez przy Ferrari.

Obserwuj nas na Twitterze, polub na Facebooku lub dodaj do czytnika RSS.

Sprawdź, dlaczego Spider's Web wybrał Oktawave Odbierz 25 zł na start swojego projektu w chmurze Polub nas na Facebooku

Reklama