Za 19,90 zł rocznie iplex wyłączy ci reklamy

19.11.2012
Za 19,90 zł rocznie iplex wyłączy ci reklamy

Iplex to jeden z największych polskich serwisów VOD. To także serwis, który działa na rynku już od 2008 roku i co warto podkreślić nie jest zależny od żadnej większej grupy medialnej. Dostępny jest przez przeglądarkę, wybrane platformy Smart TV, a wkrótce także na urządzeniach mobilnych. To co jednak mnie i zapewne wiele innych osób odstraszało od serwisu to strasznie długie bloki reklamowe przed filmami. Na szczęście iplex wprowadził rozsądny abonament umożliwiający się pozbycie spotów.

Od chwili startu iplex eksperymentował z wieloma różnorodnymi modelami dostępu do treści. Podobnie jak inne serwisy, tak i włodarze tej usługi zauważyli, że stały abonament jest obecnie korzystniejszy od płatności za pojedyncze tytuły. Iplex w ostatnim czasie oferowany był w wersji darmowej z reklamami oraz w wersji iplex plus, gdzie za 19,90 złotych/miesięcznie lub 29zł na 150 dni abonenci otrzymują dostęp do dodatkowych filmów oraz zwolnieni są z emisji reklam poprzedzających każde odtworzenie.

Niestety ta oferta premium w porównaniu do bogactwa katalogu nie jest zbyt atrakcyjna przynajmniej w przypadku miesięcznego abonamentu. Iplex może się za to pochwalić całkiem rozsądnym zbiorem filmów, które są darmowe. Niestety każda z ponad 3 tysięcy pozycji poprzedzana jest blokiem reklam trwającym nawet kilkanaście minut. Liczba spotów niezależna od długości samego materiału zdecydowanie zniechęcała mnie i zapewne wiele innych osób do korzystania z darmowej oferty ipleksu. Reklamy te w dodatku nie są w żaden sposób dopasowane do treści filmu.

Na szczęście dla fanów darmowego katalogu, a zarazem osób niechcących oglądać tak dużej liczby reklam, serwis przygotował nową ofertę abonamentową. Za niecałe 20 złotych użytkownik otrzymuje roczny dostęp do filmów bez emisji bloków reklamowych. Dla mnie wydaje się to być rozsądna cena – za koszt jednej przecenionej płyty DVD otrzymujemy przez rok dostęp do tysięcy pozycji, z których wiele jest wartych obejrzenia. To udany kompromis dla lojalnych użytkowników, którzy znużeni są ciągłymi reklamami.

Abonamentowa oferta serwisu Iplex ma na razie jedną wadę – jest dostępna wyłącznie na komputerach. Mobilnych aplikacji usługa jeszcze nie posiada, a aplikacje Smart TV pozwalają jedynie na darmowy dostęp wraz ze spotami. W swoim komunikacie praswym serwis zapowiada jednak rychłe pojawienie się systemu logowania w aplikacji na telewizory Samsunga. Posiadacze telewizorów innych marek, gdzie także dostępny jest iplex będą musieli poczekać do początku przyszłego roku.

Tym samym w sieci przybyła kolejna usługa abonamentowa. Z jednej strony to znaczna wygoda dla użytkownika, z drugiej korzystając z wielu sieciowych usług miesięczne zobowiązania stają się całkiem spore. Tego jednak nie powstrzymamy i jeśli za tym wszystkim kryła się będzie wysoka jakość to chyba wcale nie jest to tak straszna wizja.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement