Producenci nie są zainteresowani Windowsem RT. Z powodu Surface’a

05.11.2012
Producenci nie są zainteresowani Windowsem RT. Z powodu Surface’a

Wygląda na to, że Acer nie jest jedynym producentem, który zamierzał nie prezentować swoich urządzeń z systemem Windows RT z powodu premiery tabletu Surface. Digitimes doniósł, że wiele firm było wyjątkowo entuzjastycznie nastawionych do tego typu sprzętu, dopóki nie pojawił się Microsoft Surface, który zdaniem wielu jest i będzie najlepszym tabletem z systemem Windows RT. Z wiadomych względów entuzjazm użytkowników nie idzie razem z entuzjazmem producentów.

Asustek Computer, Dell, Samsung Electronics i Lenovo zamierzają sprzedać maksymalnie po 50 000 komputerów z Windowsem RT. Jednak nie jest to najgorszy wynik. W końcu Acer, Sony, HP i Toshiba nie zamierzają w ogóle wydawać żadnych urządzeń tego typu. Nawet Nokia, która według plotek miała wydać flagowy tablet z nowym Windowsem, zrezygnowała z wydawania jakichkolwiek urządzeń z Windows RT. Jak możecie się domyśleć, podobno właśnie z powodu Surface’a. Okazuje się, że zapewnienia te nie muszą mieć w całości pokrycia. Polski oddział Acera poinformował mnie, że urządzenie znane jako W500P i wyposażone właśnie w Windows RT pojawi się na rynku pod koniec listopada. Niestety nie wiemy, czy inni producenci pójdą śladem Acera i wydadzą produkty tego typu.

Digitimes dodatkowo donosi, że coraz więcej producentów sprzętu z Windows 8 zamierza wydać tablety oparte na platformie Intel Clover Trail (nowy Atom). Wiele osób może powiedzieć, że jest to skutek tego, iż Intel ma dominującą pozycję na rynku i na różne sposoby próbuje przekonać do siebie producentów sprzętu. Jednak jak wtedy wytłumaczyć fakt, że większość wymienionych producentów zamierza wydać sprzęt wyposażony w procesory Z-60 i system Windows 8? Odpowiedź jest prosta – widzą oni, że lepiej jest wydać pełnoprawne produkty z procesorami x86 i pełnym systemem Windows 8 kosztujące mniej więcej tyle co sprzęty z Windowsem RT.

Digitimes również twierdzi, że Microsoft sam widzi skutki swojej polityki i zamierza opóźnić premierę tabletu Surface Pro do początku przyszłego roku. Może to być kolejne urządzenie, które ograniczy konkurencję na rynku. Firma z Redmond nie zamierza całkiem zrezygnować z własnego urządzenia z Windowsem 8 Pro, jednak chce odpuścić sobie najlepszy czas sprzedaży – sezon świąteczny.

Okazuje się, że Microsoft faktycznie zrobił dobrze nie ustalając na zbyt niskim poziomie ceny swojego tabletu. Swego czasu plotki mówiły, że Surface ma kosztować 199$. Zabiłby w ten sposób rynek, a bez producentów firma z Redmond nie istnieje. Nawet po swojej rodzinie widzę, że Apple kojarzy im się z producentem sprzętu, zaś Microsoft z… niczym. Windows i Xbox 360 żyją swoim życiem, a Windows Phone’y to w świadomości klientów Nokie, HTC , a nie produkty Microsoftu. Twórcy Windowsa korporacja tworząca oprogramowanie, które jest instalowane na komputerach innych firm i to one spijają całą śmietankę popularności. Gdyby Microsoft poszedł dalej i stworzył całą serię urządzeń sygnowanych logo swojej firmy, to albo odniósłby spektakularny sukces, albo klapę. Ja jestem zdania, że druga opcja jest bardziej prawdopodobna, zwłaszcza wśród klientów indywidualnych. Wiele osób mówi, że Microsoft powinien działać jak Apple, ale jest to niemożliwe, gdyż większość konsumentów ceni sobie właśnie nie sam Microsoft, ale szeroką gamę urządzeń różnych producentów, na których niejako przy okazji jest preinstalowany system Windows, o którego istnieniu duża część osób nie ma zielonego pojęcia.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement