REKLAMA

Jakie prezenty pod choinką chcą zobaczyć dzieci?

Firma Nielsen postanowiła, jak co roku, zapytać dwie grupy dzieci w wieku 6 - 12 lat oraz powyżej 13-tego roku życia, zakupem jakich urządzeń w perspektywie 6 miesięcy są zainteresowane. Tym samym otrzymujemy również informacje na temat tego, co chciałyby otrzymać jako prezent od Świętego Mikołaja. Warto zapoznać się z danymi, aby wiedzieć czego pragną najmłodsi konsumenci, zanim pomożemy „Mikusiowi” ;-). Okazuje się, że nawet respondenci z najmłodszej grupy wiekowej są podatni na wieści ze świata elektroniki użytkowej, a co bardziej prawdopodobne na zabiegi reklamowe firm, gdyż na liście życzeń znalazły się takie nowości jak m.in. iPad Mini oraz Nintendo Wii U.

21.11.2012 12.43
iPad wciąż znajduje się na szczycie liście prezentów jakie chcą dostać dzieci
REKLAMA
REKLAMA

W najmłodszej grupie respondentów w wieku 6 – 12 lat trzeci raz z rzędu największym powodzeniem cieszy się iPad. Co istotne z roku na rok liczba dzieci w tej kategorii wiekowej, które pragną znaleźć go pod choinką, rośnie. W 2010 roku odsetek wyborów dotyczących tabletu od Apple wynosił 31%, rok później już 44% a w bieżącym roku niemal połowa badanych dzieci (48 %)wskazuje to urządzenie jako swój wymarzony prezent. Na drugim miejscu znalazła się najnowsza konsola od Nintendo – Wii U o, której więcej się dowiecie z tekstu Kuby. Produkt Nintendo znalazł się w polu zainteresowania 39% badanych. Konsola ta buduje swoje udziały na rynku e-rozrywki. Jak widać urządzenie, do którego podchodzę z dużym dystansem, w USA budzi spore zainteresowanie. Na trzecim miejscu znalazł się iPod Touch ex aequo z iPadem Mini i tuż przed iPhonem. Dopiero na piątym miejscu znajduje się komputer. Tylko lub aż 29% wskazań, w zależności jak spojrzymy na tę kwestię, uzyskały inne tablety niż iPad.

Co zupełnie nie trafia do wyobraźni najmłodszej grupy badanych respondentów? Najmniej, bo tylko 4% wskazań uzyskało Apple TV, dwa procent więcej uzyskał Microsoft Surface. Jeśli w przypadku Apple nikt nie będzie płakał nad takim wynikiem, to w Surface'ie firma pokłada sporo nadziei i to, że nie działa na wyobraźnię dzieci na pewno jest niepokojące. W porównaniu z rokiem ubiegłym, gdzie pierwszą trójkę stanowił kolejno iPad, iPod Touch oraz iPhone trzeba jeszcze raz podkreślić to, że Nintendo potrafiło swoją konsolą sporo namieszać w czołówce. Chyba niewiele osób się tego spodziewało.

Badania, które były przeprowadzone w USA na grupie około 3000 respondentów dotyczą również grupy dzieci w wieku powyżej 13 lat. W tej grupie badanych największym zainteresowaniem podobnie jak w przypadku młodszych dzieci cieszy się iPad z 21% wyborów. Jest to tym samym spadek o 3% do roku wcześniej. Warto wspomnieć, że pierwsza piątka w 2010 roku kształtowała się następująco: komputer (20%), telewizor (19%), smartfon (19%), iPad (18%) oraz odtwarzacz Blu-Ray (17%). Czy w związku z tym tablet od Apple nie interesuje już tej grupy klientów? Znacznie bardziej prawdopodobnym może być fakt, że część badanych osób już go posiada, stąd ten 3% spadek wyborów.

Na drugim miejscu znajduje się komputer, którego wskazała niemal ¼ badanych. Na ostatnim stopniu podium z 18% znajdują się tablety nie działające pod kontrolą iOS. Kolejne miejsca zajęło Nintendo Wii U oraz iPhone. Tak jak w przypadku poprzedniej grupy badanych najmniejszym zainteresowaniem cieszy się Apple TV.

REKLAMA

Pewne różnice pomiędzy tymi dwoma grupami wiekowymi są zauważalne. Jednak ciężko oprzeć się wrażeniu, że kolejne pokolenia wychowują się z iPadem lub też innym tabletem w ręku. iPhone oraz smartfony stają się w ręku dziecka czymś normalnym. Firmy nie powinny zapominać o tej grupie użytkowników, gdyż co prawda zakupów w ich imieniu dokonują dorośli, ale do czego za młodu zostanie przyzwyczajony młody człowiek, to może to procentować przy już jego samodzielnych wyborach.

źródło: Nielsen za cnet.com; ilustracja wpisu: fastcompany.com

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA