Nie Polsat, nie TVN ścigają się z TVP na telewizję hybrydową, lecz… <= i tu zaskoczenie

30.11.2012
Nie Polsat, nie TVN ścigają się z TVP na telewizję hybrydową, lecz… <= i tu zaskoczenie

Kilka dni temu informowaliśmy o ambitnych planach TVP związanych z telewizją hybrydową. Zastanawialiśmy się wtedy kiedy w ślad za publicznym nadawcą podążą inni. Jak się okazało nie musieliśmy długo czekać – od dziś widzowie Eska.TV w ramach cyfrowej telewizji naziemnej mogą korzystać z dedykowanej aplikacji HbbTV.

To nie Polsat i TVN wkroczyły w bój o nowoczesną telewizję, ale Eska.TV. Należąca do Time S.A. stacja ruszyła z aplikacją w technologii Hybrydowej. Taki ruch oznacza, że rozwiązanie to jest traktowane bardzo poważnie przez nadawców i z projektem interaktywnej telewizji wiążą spore nadzieje.

Nie mam niestety możliwości przetestowania nowej aplikacji, jednak już po pierwszych zrzutach ekranu widać, że jest to rozwiązanie ze sporym potencjałem. Przede wszystkim jednak hybrydowa platforma Eski to nie tylko zapowiedź kolejnych teledysków czy dostęp do nowych informacji, to także streaming wielu rozgłośni radiowych, a w niedalekiej przyszłości także materiałów wideo.

źródło zrzutów: satkurier.pl

Sama stacja swoim profilem nie wszystkim może przypadać do gustu. Jednak dostęp do dodatkowych treści umożliwi np. słuchanie radiowych stacji tematycznych, jak Eska Rock z poziomu telewizora z funkcją HbbTV. To duże rozszerzenie możliwości. W przypadku tej technologii bardzo ważna też jest dostępność – usługi są dostępne na wszystkich telewizorach wspierających to rozwiązanie.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się jakiejś większej ekspansji tej technologii w Polsce. Na obecną chwilę już widać ochocze nastawienie do aplikacji wielu podmiotów z branży. Słychać też pierwsze głosy, że HbbTV pogrzebie ideę platform Smart TV. Według mnie to dość górnolotne słowa, szczególnie że oba rozwiązania mogą z powodzeniem funkcjonować obok siebie i świetnie się uzupełniać. Dużym minusem jest też fakt, że operatorzy satelitarni i kablowi nie zdecydowali się jeszcze na nadawanie sygnału z HbbTV to zdecydowanie wzmocniłoby zainteresowanie tą technologią.

Rozwój HbbTV będzie także w dużym stopniu zależny od możliwości komercjalizacji tej funkcji. Jeśli interaktywne aplikacje będą mogły stać się kolejnym źródłem przychodów dla telewizji to z pewnością zainteresowanie będzie jeszcze większe. Sytuacja reklamowa na rynku telewizyjnym nie jest najlepsza i zarówno stacje, jak i reklamodawcy będą poszukiwać alternatyw.

Najważniejsze, że podobnie jak w przypadku Smart TV tak i w HbbTV liczba serwisów cały czas rośnie.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement