Darmowe hotspoty Play Online reklamują internet mobilny

12.11.2012
Darmowe hotspoty Play Online reklamują internet mobilny

Operator Play nie ustaje w wysiłkach przy promowaniu swojego mobilnego internetu. Na terenie całego kraju można spotkać teraz bezpłatne hotspoty Play Online. Działają na w klubach, kawiarniach, restauracjach i pubach, a na liście znajdują się teraz 172 lokale, między innymi na terenie Warszawy, Szczecina, Łodzi i Poznania. Warto zapoznać się z mapą hotspotów, bo darmowego dostępu do sieci nigdy za wiele.

Wprowadzenie darmowych hot spotów do wybranych restauracji to bardzo dobry pomysł, ale nie jest przecież nowy i rewolucujny. Coraz więcej lokali gastronomicznych udostępnia swoje sieci Wi-Fi klientom we własnym zakresie, ale z dodatkowych punktów dostępowych fioletowego operatora można się tylko cieszyć. W miastach, które obejmuje akcja, jest ich całkiem sporo i są często blisko siebie.

Dostęp do sieci Wi-Fi w jak największej ilości miejsc jest istotny. Praktycznie żaden z popularnych Ultrabooków, które przecież są w założeniu sprzętem ultra-mobilnym, nie posiada slotu na kartę SIM. W przypadku iPada Mini wersja wyposażona w LTE jest droższa od podstawowej Wi-Fi o blisko jedną trzecią ceny, a Nexus 7 od Google dopiero niedługo pojawi się w wersji z modemem. Podobnie wygląda to w przypadku tabletów innych firm: brak wersji z modmem albo jest droższa o kilkaset złotych.

Nawet jeśli korzysta się z własnego MiFi, to trzeba oszczędzać akumulator w urządzeniu oraz własny pakiet. Jedno i drugie pozwala zaoszczędzić podłączenie się do hot spotu, co oferuje właśnie Play. Bezpłatny dostęp do sieci ma być możliwy niezależnie od urządzenia z którego chce skorzystać użytkownik: laptopa, tabletu lub smartfona. Informacje o tym jak połączyć się z siecią mają znajdować się w każdej wskazanej restauracji. Mam nadzieję, że obsługa będzie świadoma obecności hotspotów i będzie umiała pomóc użytkownikom mniej obeznanym w technologiach. Z mapą i listą lokalizacji objętych tą promocją możecie zapoznać się na specjalnej podstronie operatora.

Odpowiednie lokalizacje znajdują się na mapie Google. Wielka szkoda, że sporo lokali zaznaczonych na mapie posiadają tylko nazwę i adres. Nie ma odnośnika do strony internetowej, a chcąc dowiedzieć się o lokalu więcej, trzeba się do niego wybrać osobiście. Jeśli chodzi o dobór lokali do akcji, są to zarówno znane puby (jak warszawska Zielona Gęś przy Polach Mokotowskich), małe lokalne punkty gastronomiczne, jak i popularne sieci fastfood (np. Subway).

Sam reklamowany za pomocą tej akcji internet mobilny Play, mimo możliwości rozdzielenia jednego abonamentu na kilka kart SIM, ma niestety jedną poważną wadę. W przeciwieństwie do ofert telefonów w abonamencie lub na kartę, internet korzysta wyłącznie z nadajników sieci Play i nie łączy się ze stacjami bazowymi Orange i Plusa w ramach krajowego roamingu. Tego nie zmienią nawet najlepsze akcje promocyjne, nadal będzie on bezużyteczny poza terenem największych miast, gdzie konkurencja zapewnia chociaż zasięg EDGE.

Mimo wszystko z chęcią przetestuję usługę Play jak tylko pojawię się w restauracji, gdzie jest ona dostępna i dam znać, jak działa. Niestety nie widzę żadnej w okolicach mojego miejsca zamieszkania, ale jest ponad 30 takich punktów rozsianych po całej Warszawie. Prędzej czy później się na taki natknę i sprawdzę szybkość i stabilność tego połączenia.

Dołącz do dyskusji

Advertisement