Mobile App Install Ads – Facebook testuje ciekawy format reklam

Blog Forum 29.10.2012
Mobile App Install Ads – Facebook testuje ciekawy format reklam

Reklamy na Facebooku są jednym z obszarów, którymi zajmuję się w mojej pracy. Temat dziwny i trudny, szczególnie dla analitycznie nastawionych specjalistów Adwords. Wiadomo, że mobile jest niezwykle ważnym kanałem dla tego portalu społecznościowego. Najnowsze wyniki finansowe Facebooka dały nam informację, iż z mobilnego wersji tego portalu korzysta już ponad 600 milionów użytkowników. Nie dziwi, że Mark Zuckerberg szuka sposobu na zwiększenie zysku, który będzie pochodził z mobilnych aplikacji FB. Kilka dni temu dostałem informację, iż trwają testy nowego, ciekawego formatu reklam – Mobile App Install Ads.

Jak sama nazwa wskazuje, będą to reklamy, które zostaną wyświetlone na urządzeniach mobilnych, które posiadają systemy iOS lub android (na razie Windows Phone został pominięty). Reklamy te będą kierowały bezpośrednio do sklepu z promowaną aplikacją(iOS App Store lub Google Play).

Przewagą tego formatu jest fakt, iż z poziomy standardowego raportu kampanii będziemy mieli dostęp do informacji o konwersji, która miała miejsce po kliknięciu w Facebook’owy link reklamowy.

W mojej opinii pozwoli to reklamodawcom na zdobycie szybkiej informacji o wynikach kampanii i kosztach „akcji”. Uważam, że umieszczenie reklamy aplikacji w mobilnej wersji Facebooka może przyczynić się zebrania bardzo wartościowego ruchu. Jak można było przeczytać wcześniej, reklamy wyświetlane na smart phone’ach charakteryzują się wyższym wskaźnikiem klikalności (CTR).

Czekam na wprowadzenie tego formatu reklamy dla wszystkich. Jestem ciekaw w jakim stopniu i czy w ogóle wpłynie to rynek reklamy aplikacji.

Jeżeli macie swoje uwagi na temat nowych formatów Social Adsów, czekam na Wasze komentarze.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement