Windows 8 oficjalnie już dziś o 17. Śledź prezentację na Spider’s Web na żywo!

25.10.2012
Windows 8 oficjalnie już dziś o 17. Śledź prezentację na Spider’s Web na żywo!

Dziś o 17 naszego czasu w Nowym Jorku przed jutrzejszą premierą Windowsa 8 odbędzie się konferencja prezentująca ten system, a także tablet od Microsoftu – Surface. W Nowym Jorku jest Maciek Gajewski, który na bieżąco będzie zdawał relację z konferencji, a także opisze swoje pierwsze wrażenia z obcowania z Surface’em. Śledźcie Spider’s Web, bo Windows 8 to ogromny punkt zwrotny dla Microsoftu.

Punkt zwrotny, bo Windows 8 ma być brakującym elementem układanki, która da szanse na stworzenie najpotężniejszego ekosystemu urządzeń, i ma zakończyć problemy Microsoftu. Z ponad miliardem użytkowników Windowsa, z biznesową obecnością, z jedną z najpopularniejszych konsol na świecie, Microsoft może wyprzedzić konkurencję o kilka długości.

Dlatego też na Spider’s Web pojawiło się już sporo tekstów o Windowsie 8, oto niektóre z nich, które przedstawiają sytuację. Najważniejszym z nich jest pełna recenzja systemu autorstwa Maćka Gajewskiego – dowiedzieć się z niej można jak działa system, co się zmieniło czy jak się w nim poruszać.

Wiemy, że Windows 8 stworzył całkiem nowe kategorie urządzeń (klik, klik2), że będzie dostępny w trzech wersjach, w tym całkowicie nowej na architekturę ARM (klik), że nie wszystkim podoba się zmiana, a niektórzy mają wątpliwości, czy przyzwyczajony do wcześniejszych Windowsów użytkownik odnajdzie się w Modern UI (klik, klik 2). Wraz z nadejściem Windowsa 8 Microsoft odświeża też usługi webowe tak, by były spójne z systemem (klik).

Najlepsza forteca jednak runie, jeśli spoiwo między poszczególnymi cegłami będzie liche. Microsoft to tytan, który chwieje się na nogach po długim, zimowym śnie. Kończy już szlifować wszystkie cegły i zaczyna budować mur. To, czy przetrwa oblężenie zależy zarówno od tempa układania wszystkich elementów w całość, jak i jakości spoiwa. Wtedy jedna usługa będzie napędzała drugą. Tak jak użytkownicy Maców chętniej kupują iPhone’a, chętniej trzymają dane w iCloud, chętniej kupują muzykę w iTunes, tak samo będzie to działać jeśli chodzi o produkty Microsoftu. Wystarczy wciągnąć konsumenta w choć jedną z usług. Reszta jakoś pójdzie.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement