Jaki jest cel w reklamach na stronach internetowych?

Blog Forum 02.10.2012
Jaki jest cel w reklamach na stronach internetowych?

W dzisiejszych czasach surfując po sieci zderzamy się z ogromną liczbą reklam.
Zacząłem się zastanawiać: ‚Dlaczego ludzie płacą innym, żeby umieścić swoje reklamy na ich stronach?’ – czy to po prostu wyuczona reguła marketingowców, którzy nie mają innego pomysłu na kreatywną promocję produktu? Nie znam nikogo, kto zdecydowałby się na zakup jakiejś rzeczy dzięki reklamie na stronie internetowej – ale do czego zmierzam:

1. Weźmy reklamy google – nie jestem do końca pewien jak sprawnie dopasowują się one do contentu w innych krajach, ale u nas czasami tworzą się dość zabawne sytuacje (typu reklama domu pogrzebowego na stronie z recenzją filmu ‚Kiler’, ‚Leon zawodowiec’ czy też ‚Sala samobójców’) – osobiście nawet nie pamiętam czy kiedykolwiek kliknąłem w reklame od google (nie licząc przypadkowych kliknięć)

2. 90% reklam denerwuje 90% ludzi 🙂 Ot, rzucę sobie taką liczbą, ale teoretycznie moglibyśmy oprzeć się na takiej statystyce – bo czy aż tylu ludzi uwielbia jak reklama zasłania im pół strony lub psuje ładny design? Zapewne i takie jednostki się znajdą ‚no aaaale’ – właśnie – to będą jednostki. Dla reszty będzie to wkurzający proceder – a co za tym idzie – negatywne skojarzenia z danym produktem – i dalej – efekt odwrotny od zamierzonego.

3. ‚Polak potrafi’ – ba, nie tylko Polak. Raczej spora część średnio zaawansowanych userów potrafi zainstalować program/wtyczkę typu adblock – teoretycznie problem z głowy. Czy naprawdę reklamujący się ludzie/firmy nie zdają sobie sprawy z istnienia tego typu rzeczy?

Nadszedł już czas, kiedy trzeba przyznać, że kolorowe ‚błysko-trzaski’ na stronach nie służą dobrej promocji produktu – ot przykładowo portal nk.pl – wielu znajomych opuściło ją ze względu na śledzika, prezenty i inny syf – wrócili dopiero jak pokazałem im adblocka 🙂

Tak więc jaki jest sens istnienia reklam na stronach internetowych? Oczywiście, że chodzi o zysk i pieniądze – ale raczej widzę je dla osób SPRZEDAJĄCYCH powierzchnię reklamową na swojej stronie aniżeli dla marek/produktów reklamujących się.

Tekst jest bardzo luźnym wyrażeniem poglądu na temat reklam internetowych. Być może jestem ignorantem i nie widzę wielu aspektów biznesowych w tym całym procederze, ale bardzo chętnie zapoznam się z Waszymi za i przeciw w komentarzach 😉

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement