Dodatkowa przestrzeń w Dropbox dzięki Space Race. Zaskakująca popularność w Polsce

23.10.2012
Dodatkowa przestrzeń w Dropbox dzięki Space Race. Zaskakująca popularność w Polsce

Naszym czytelnikom z pewnością nie trzeba przedstawiać jednej z najlepszych konsumenckich chmur, które służą do przechowywania i synchonizacji plików: Dropboxa. Jedną z największych zalet tej usługi w porównaniu do konkurencji jest bardzo łatwe rozszerzanie pojemności darmowego konta. Obecnie trwa kolejna akcja rozdawania dodatkowej przestrzeni, tym razem przeznaczona dla studentów, o nazwie Space Race. Można dzięki niej zdobyć aż 25 dodatkowych GB miejsca!

Dropbox pozwala powiększyć dostępną przestrzeń na dane na kilka różnych sposobów. Najpopularniejszym jest polecanie usługi innym użytkownikom, dokonanie uploadu zdjęć poprzez funkcję Camera Upload, a także bonusy za posiadanie flagowych modeli smartfonów: HTC One X i Samsunga Galaxy SIII. To jednak nie jedyne sposoby. Bardzo spodobała mi się internetowa zabawa w rozwiązywanie zagadek o nazwie Dropquest, w której sam brałem udział. Zupełną nowością jest zaś promocja o nazwie Space Race, tym razem przeznaczona dla studentów.

Aby wziąć udział w promocji należy posiadać adres e-mail w wybranych domenach kończących się na edu.pl. Po rejestracji swojego maila użytkownik otrzymuje już na wstępie 3GB dodatkowego miejsca na dane (z terminem ważności na 2 lata). Bardzo ciekawie rozwiązano natomiast zdobywanie kolejnych gigabajtów – wymagana jest praca zespołowa studentów. Każdy kolejny zarejestrowany w Space Race użytkownik zdobywa punkty dla swojej szkoły. Po przekroczeniu kolejnych progów punktowych, wszyscy studenci danej uczelni dostają dodatkowe miejsce, aż do łącznej sumy 25 GB – aż żal nie skorzystać.

Warto wspomnieć, że Dropbox już w przeszłości nagradzał studentów za korzystanie z uczelnianego adresu email. Jeśli konto zostało zarejestrowane na email w domenie .edu.pl, to użytkownik dostawał dwa razy więcej przestrzeni na dane za polecenia znajomym: 500, nie 250MB za każdą zwerbowaną osobę. Jakiś czas temu Dropbox zdecydował się na podwojenie pojemności swoich płatnych kont, jednocześnie zwiększając bonusu za polecenia dla każdego użytkownika, niezależnie od użytego adresu przy rejestracji.

Obawiałem się, że aby skorzystać z promocji Space Race trzeba będzie zmienić główny adres, na szczęście nie jest to wymagane. Aby brać udział w akcji i cieszyć się dodatkową przestrzenią, wystarczy podać uczelniany e-maila na specjalnej podstronie konkursowej (link jest eksponowany w lewej kolumnie na głównej stronie usługi), a następnie kliknąć w potwierdzający link, który Dropbox wysyła na uczelnianą skrzynkę.

O akcji Space Race przeczytałem kilka dni temu, ale nie uznałem jej za zbyt interesującą, ze względu na specyfikę polskiego internetu. Chmura ciągle kojarzy się z narzędziem dla geeków. Zresztą patrząc przez pryzmat swoich doświadczeń, uznałem że polscy studenci, nawet uczelni technicznych, nie są zbytnio zainteresowani usługami w chmurze. Wciąż najpopularniejszym sposobem na kontaktowanie się we wspólnym gronie i wymienianie materiałami jest… wspólna skrzynka GMail. Takie skrzynki studentom potrafi założyć sama uczelnia.

Zdecydowałem się jednak z czystej ciekawości sprawdzić popularność Space Race w Polsce po kilku dniach od startu, a ilość osób biorących udział mnie pozytywnie zaskoczyła. W tabeli wyników pierwsze miejsce zajmuje o dziwo Politechnika nie Warszawska, a Wrocławska. Ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce przypada Uniwersytetowi Warszawskiego, więc uczelnia nie technicznej. Sam będąc studentem UW zgarnąłem już 8 darmowych GB, a studenci obydwu przodujących politechnik mają już ich po 15. Nie zdziwię się, jak zdobędą maksymalną wymaganą liczbę punktów grubo przed zakończeniem promocji.

Cała akcja Space Race została przewidziana na 8 tygodni, ale warto rejestrować się jak najwcześniej – każdy polecony znajomy to dodatkowe punkty, które przybliżają do zdobycia pełnej przestrzeni. Rejestrujcie się i informujcie o promocji swoich znajomych – skorzystamy na tym wszyscy.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement