22% użytkowników chce porzucić Androida na rzecz iOS, vice versa tylko 9%

25.09.2012
22% użytkowników chce porzucić Androida na rzecz iOS, vice versa tylko 9%

Firma AYTM zapytała 600 osób w wieku powyżej 18 roku życia o ich plany dotyczące wymiany smartfonów w kolejnych 6 miesiącach. Jak się okazuje znacznie więcej użytkowników mobilnego systemu od Google zamierza przesiąść się na iOS, niż obecnych użytkowników mobilnego systemu od Apple na Androida.

Badanie zostało przeprowadzone już po zaprezentowaniu najnowszego iPhone’a 5, co powinno uwzględniać siłę przekazu konferencji Apple na konsumentów, spotęgowaną oczywiście efektem świeżości. Pamiętać należy, że od ostatniej WIELKIEJ premiery smartfonów z Androidem minęło trochę czasu, gdyż za taką uważamy zaprezentowanie Samsunga Galaxy S III.

Prawie dwie trzecie posiadaczy respondentów posiada smartfona. Z tego aż 40% stanowią użytkownicy Androida, z których dwie trzecie nie zamierza zmieniać systemu operacyjnego obecnego w telefonie komórkowym w momencie dokonywania zakupu nowego urządzenia. Ponad 1/5 osób posiadających smartfon z Androidem chce dokonać przesiadki na iOS.

Prawie jedną piątą respondentów stanowiły osoby posiadające iPhone’a – te zdają się być wierniejsze swojemu dotychczasowemu wyborowi. Aż 87% tych osób nie planuje wymiany obecnego telefonu na urządzenie z innym systemem mobilnym. Tylko niemal co 10 osoba przymierza się do urządzenia z Androidem.

Z tych danych można wysnuć jeden wniosek – jeśli rzeczywiście będzie tak, jak pokazuje badanie, to w USA Android w najbliższej przyszłości zacznie tracić swoich użytkowników na rzecz iOS. Co ciekawe tylko 71% osób planuje wybór iPhone’a 5. Prawie jedna piąta osób zastanawia się nad 4S. Jak widać, premiera nowego modelu nie spowodowała zahipnotyzowania konsumentów.

Jak się okazuje to głównie kobiety są tymi osobami, które znacznie chętniej wymienią swojego obecnego iPhone’a na rzecz najnowszego modelu. Z danych wynika, że chcą to zrobić niemal 3-krotnie częściej niż mężczyźni! Spora różnica. Tym bardziej, że znacznie mniej kobiet niż mężczyzn oglądało konferencję Apple. Zatem popularność nowego modelu jest spowodowana samym faktem pojawienia się kolejnego modelu, bez wdawania się w szczegóły, co nowego wnosi. Mogła też zadziałać poczta pantoflowa.

Smartfon produkowany przez Apple nie jest tani, co zresztą potwierdza fakt, że konsumenci posiadający wyższe dochody znacznie częściej planują przesiadkę z Androida na iOS.

Tylko na jedno pytanie nadal nie poznaliśmy odpowiedzi – jak dużo osób trwale przesiada się na konkurencyjny mobilny system operacyjny, a dla jak dużej grupy takie zmiany są tylko przelotnym romansem lub sprawdzeniem, co słychać w obozie wroga.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement