REKLAMA

Znamy ceny Samsung Smart PC i Smart PC Pro. Nie są drogie!

31.08.2012 07.01
Samsung Smart PC są dobrze wycenione
REKLAMA
REKLAMA

Samsung podał ceny dwóch przedwczoraj zaprezentowanych produktów – dotykowych ultrabooków Samsung Smart PC oraz jego wersji Pro. Na pierwszy rzut oka wyglądają na drogie, jednak w gruncie rzeczy wydają się być warte swojej ceny.

Zacznijmy od ceny tańszego urządzenia, czyli Samsung Smart PC. Przypomnijmy jego specyfikację. Będzie on miał 11.6-calowy ekran o rozdzielczości 1366×768 i napędzać go ma słaby procesor Intel Atom Z2760 o zegarze 1.8GHz razem z 2GB pamięci RAM. Oprócz tego znajdziemy tu dysk SSD o pojemności 128GB. Komputer będzie wyposażony w trzy porty USB 2.0, mHDMI oraz microSD. Jego wymiary to 304.0 x 189.4 x 9.9/19.9 mm, w zależności od tego, czy podłączymy do niego klawiaturę czy nie. Waga Smart PC to 750 g bez klawiatury i 1.48kg z klawiaturą. Mimo posiadania mniej pojemnego akumulatora (31Wh), będzie mógł on działać nawet 13.5h na jednym ładowaniu. Pod względem standardów łączności bezprzewodowej nie różni się on od Smart PC Pro. Cena tego komputera bez klawiatury to 649 dolarów, z klawiaturą 749 dolarów. W sumie za cały komplet zapłacimy jakieś 3000 zł. Czy to dużo? Zależy czego oczekujemy. Jeżeli możemy posiadać dwa urządzenia (sam z dziewczyną często kłócę się o komputer lub tablet), to lepszą opcją wydaje się kupno nowego iPada w najtańszej wersji i komputera Acer Aspire One 722. Komplet taki będzie kosztował około 3000 zł, dostaniemy za to najlepszy dostępny na rynku tablet i komputer, który będzie szybszy od opisanego tu urządzenia. Jeśli jednak ktoś chce mieć tylko jedno urządzenie wyposażone w duży ekran dotykowy, będzie nim zapewne zauroczony. Krótko mówiąc, cena tego komputera jest akceptowalna.






Z kolei Samsung Smart PC Pro pod względem specyfikacji prezentuje się świetnie. Został on wyposażony w 11.6-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1920×1080 i jasności 400 nitów. Urządzenie napędza procesor Core i5, 4GB pamięci RAM oraz zintegrowana karta graficzna Intel HD Graphics. Oprócz tego znalazł się tu dysk SSD o pojemności 256GB. Komputer wspiera łączność 4G/LTE, 3G, WiFi  oraz Bluetooth 4.0. Za możliwości wideo odpowiada tylna kamera o rozdzielczości 5MPx i przednia 2MPx. Zastosowane porty to jeden USB 3.0, dwa USB 2.0, mHDMI oraz slot kart microSD. Do komputera jest dołączona klawiatura i rysik. Wymiary nowego Samsunga  to 304 x 189.4 x 11.89/21.89 mm. Grubość komputera zależy od tego czy podłączymy do niego klawiaturę czy też nie. Waga komputera bez klawiatury to 864g, a z klawiaturą 1.6kg. Smart PC Pro ma baterię o pojemności 47Wh i może działać maksymalnie 8h na jednym ładowaniu. Jego cena to 1199 dolarów, co przekłada się na około 4900 zł (znając życie 4999 zł). Wydaje się, że to dużo, jednak za komputer o podobnej konfiguracji, ale z mniej szczegółowym ekranem, mniejszym dyskiem, bez modemu 4G i ekranu dotykowego i bez odpinanej klawiatury zapłacimy 4500 zł. Chodzi tu o Ultrabooki Asus UX21E i Apple MacBook Air 11,6. Tylko 400 zł dopłaty za tak znaczne zwiększenie możliwości wydaje się niewielką kwotą.








Jak widać, Samsung Smart PC Pro został wyceniony wręcz po mistrzowsku i zapewne stanie się łakomym kąskiem dla bogatszych użytkowników. Niestety to co nas interesuje, czyli tańszy sprzęt, tak dobrze się nie prezentuje pod względem ekonomicznym. Strategia ta wydaje się mieć słuszność. Samsung chce budować markę Premium, podobną do Apple. Jednak jako że nie przebije Apple pod względem marketingu (oglądając wczorajsze prezentacje produktów ziewałem), musi walczyć też… ceną. Może życzyć sobie za swoje produkty 5000 zł, ale ma pokazać ludziom, że towar ten jest tak samo „cool” jak MacBook Air, lepszy technicznie i lepiej wyceniony. Przy okazji, gdy laptopy Samsunga staną się modne, gawiedź kupi też jego niższy model, by opalać się w blasku bogactwa tych, których faktycznie było stać na wydanie 5000 złotych na pełną wersję Smart PC. Tylko czy produktem Premium może być coś, co może kupić sobie (w zubożonej wersji, ale zawsze) nawet bloger Spider’s Web? Wydaje mi się, że nie i że to Apple ma lepiej przemyślaną strategię sprzedaży swoich urządzeń. Premium = drogie i nic tego nie zmieni.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA