BRAK komentarzy : 10

O serwisie KuchniaLidla.pl - czyli zdradzamy przepis na sukces

W odwiecznej wojnie damsko-męskiej jest jedna taka dziedzina życia, w której faceci radzą sobie zdecydowanie lepiej. Oczywiście chodzi o gotowanie. Męskie kosmate dłonie bez trudu potrafią przyrządzić Tortillę z Chorizo i serem Manchego, Tartaletkę z jabłkami czy Krem z borowików. Wiedzą o tym kobiety i wie o tym również Lidl, który postanowił zwerbować do swojego projektu dwóch przesympatycznych kucharzy.

Panowie Pascal i Okrasa którzy staną w kulinarnym ringu będą mieli za zadanie przygotowanie najciekawszej potrawy z określonej grupy składników. Goście odwiedzający stronę, mogą głosować na najlepsze przepisy lub na swoich ulubionych kucharzy. Plan jest prosty, ale i genialny. Lidl promuje wybrane przez siebie produkty, które trafiają na kuchenne blaty znanych kucharzy, a widzom cieknie ślinka.

Jak to się zaczęło? Akcja marketingowa ruszyła z grubej rury i to w na terenie całego kraju. W wielu miastach pojawiły bilbordy oraz ogromne siatki reklamowe. Nie zabrakło również promocji w telewizji oraz internecie. Spoty były utrzymane w konwencji telewizyjnych programów kulinarnych i wiele osób myślało, że to zapowiedź nowego show. Sam początkowo podejrzewałem, że może być to nowy program w stylu “jak oni gotują”, ale na szczęście byłem w błędzie. Lidl, który stoi za tym całym zamieszaniem, początkowo postanowił pozostać w cieniu i nie zdradzać tajemnicy, która kryła się pod tą wzbudzającą wiele emocji kampanią reklamową.

Wirusowy marketing jaki zastosowano w tej akcji marketingowej odniósł spodziewany sukces. Ludzie zaczęli rozmawiać o  reklamach telewizyjnych jak i bilbordach rozmieszczonych w miastach. W internecie ruszyło śledztwo i społeczność szybko wytropiła powiązanie kampanii z marką Lidl. Na stronie Pascal-vs-Okrasa.pl wielki zegar odliczał czas do oficjalnego rozpoczęcia akcji i rozwiązania zagadki, a na facebookowy fanpage zgromadził w tym czasie ponad 6 tysięcy lajkujących.

Projekt Pascal vs Okrasa został finalnie przemianowany na Kuchnię Lidla. Pod nową marką, na specjalnie przygotowanej stronie internetowej znajdziemy świetne przepisy kulinarne. Ale już na wstępie trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie jest to kolejna strona o gotowaniu, taka jakich w sieci można znaleźć na pęczki. W kuchni tej znajdują się przepisy Pascala, Okrasy oraz Lidlowe propozycje. Pojedynek dwóch znanych kucharzy odbywa się w internecie. Panowie mają do dyspozycji określoną pulę produktów, z których tworzą ciekawe dania. Każdy z nich stara się stworzyć coś wyjątkowego, co przypadnie do gustu widzom.

Muszę przyznać, że strona KuchniaLidla.pl bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Wyróżnia się bardzo nowoczesnym layoutem, profesjonalnym wykonaniem i sporą lekkością działania. Interfejs przykuwa uwagę i jest bardzo innowacyjny. Filmy z udziałem znanych kucharzy są nagrane w bardzo przyzwoitej jakości i wyświetlane prawie na całym widoku strony. Co ciekawe, całe menu z informacjami o przepisie, komentarzami widzów itp. pojawia się w wyskakującym transparentnym okienku nad oglądanym filmem. Dzięki temu zabiegowi możemy swobodnie zgłębiać tajniki powstawania potrawy, oraz śledzić nagranie wideo.

Za całą kampanię Lidlowi należy się ocena 5+. Nie zabrakło elementu zagadkowości i zaskoczenia oraz pojawiły się znane twarze, oraz element rywalizacji, który zawsze wzbudza wiele emocji. Finalne wykonanie projektu, czyli rewelacyjna strona internetowa nie pozostawia żadnych złudzeń i na pierwszy rzut oka widać, że Lidl chce nieco odmienić lub po prostu poprawić swój wizerunek. Lidl prezentując się jako sieć porządnych sklepów z żywnością, gdzie możemy zakupić ciekawe produkty, z których przyrządzimy niebanalne potrawy. Wszystko wskazuje na to, że kampania odniesie spory sukces, bo już teraz nie schodzi z języków. Dobra robota.

Zapisz się do naszego Newslettera, obserwuj nas na Twitterze, polub na Facebooku lub dodaj do czytnika RSS.


Sprawdź, dlaczego Spider's Web wybrał Oktawave Odbierz 25 zł na start swojego projektu w chmurze Polub nas na Facebooku
  • Rafał

    Ja gdy zobaczylem billboard z tymi dwoma Panami, pomyślałem że to kolejna Polska komedia ;)

  • Flint_PS

    Fajna kampania, fajna strona. I tylko nie wierzę, że idą łeb w łeb (50/50).

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Aktualnie mają po jednej potrawie. Więc możliwe, że większość osób zalajkowała obydwie. Pewnie z czasem pojawi się znacząca różnica.

  • http://www.qmike.pl Michał „QMike” Machnikowski

    Ja pomyślałem, że kolejne MMA będzie z kucharzami :D

  • Rafał

    W każdym razie udało im się – Polska usłyszała, a teraz trzeba powiadomić znajomych na FB niech wiedzą że coś się dzieje :)

  • Gamer

    No fajnie, ale byłem (sobota) w Lidlu w Warszawie i nie wszystkie produkty z przepisu były jeszcze dostępne, mimo że powinny być przynajmniej do niedzieli (w poniedziałek wchodzą nowe przepisy i już były ulotki z tych nowych). Powinni się bardziej postarać pod tym względem!

    Poza tym, cena nie wychodzi taka jak powinna – 20 zł – sam ten specyficzny ser kosztował ze 12 zeta – można ich tłumaczyć, że zużywało się tylko jakoś tak 1/4 – 1/3 tego sera, no ale nie da się go kupić mniej.

    Ale potrawa smaczna – polecam :)) (pierś kurczaka…) (polecam dodać ze 2 razy więcej salami niż w przepisie).

    Ogólnie – pomysł bardzo dobry i pewnie wywrze zamierzony skutek (związanie klientów ze sklepem na jakiś czas, co przerodzi się w nawyk kupowania tam).

  • nextbigthingPL

    Cała ta akcja marketingowa to po prostu majstersztyk! Genialna, po prostu genialna. Ciekawy tylko jestem skąd Lidl ma taki zasobny portfel.

  • Jadwiga

    Przepis kurczak z porami i pomidorami dobry,ale smakuje trochę gorzko czy tak ma być czy dodałam czegoś za dużo

  • Jednooki

    mi też wydaje to się conajmniej podejrzane :) może realniejsze statystyki są na kuchnialidla-ranking.pl

  • spioszek

    tak- jak się spali czosnek, to robi się on gorzki :)
    ja robiłam danie juz 7 razy i nigdy gorzkie nie było- zawsze według przepisu. :)

Reklama