Lenovo Thinkpad Tablet 2 nie jest konkurentem Surface’a

09.08.2012
Lenovo Thinkpad Tablet 2 nie jest konkurentem Surface’a

Tabletem, który zelektryzował wszystkich czekających na Windows 8 jest Surface. Okazuje się jednak, że może mieć groźnego konkurenta w komputerze Lenovo. I to nie byle jakim, bo z legendarnej już serii Thinkpad.

Urządzenie nazywa się ThinkPad Tablet 2, dzięki czemu wiemy, że nie podbije rynku za pomocą chwytliwej nazwy. Mimo to warto się nim zainteresować, gdyż jest całkiem niezłym sprzętem. Jego podstawowe cechy to 10,1-calowy matowy ekran o rozdzielczości 1366×768, 1 centymetr grubości oraz waga wynosząca 600 gram. Co więcej, tablet ten nie będzie miał procesora ARM, a tanią jednostkę x86 z rodziny Intel Clover Trail, czyli nową wersję procesora Atom. Oznacza to, że sprzęt będzie mógł udźwignąć pełnego Windows 8 Pro wraz z aplikacjami działającymi w systemie Windows 7.

Oprócz tego tablet będzie miał porty mini HDMI oraz USB 2.0, slot kart microSD oraz dwa głośniki. Opcjonalnie możemy wybrać wersję z modemem 3G/4G, NFC, czytnikiem odcisków palców oraz dockiem w kształcie klawiatury.

Tablet prezentuje się co najmniej interesująco,  ale mimo wszystko nie można go porównywać z droższą wersją Surface’a. Doskonale widać to po podzespołach. Intel Atom to nie Core i5, za słabszym procesorem pójdzie też wolniejsza karta graficzna. Oba produkty celują w zupełnie różne nisze. Microsoft chce być ideałem, drogim tabletem, na który wszyscy będą patrzeć z zazdrością i o nim marzyć, niekiedy nawet kupować. Z kolei Lenovo (dawniej IBM) zrobi to, co zawsze: wyda mało wydajny, ale świetnie wykonany sprzęt, który będzie trwały, wygodny w obsłudze i będzie miał ciekawe rozwiązania programowe.

Na pierwszy rzut oka (po spojrzeniu tylko na specyfikację) zapewne będzie żądał za niego ogromną cenę (która nie została ujawniona, zapewne nie bez powodu), jednak po zapoznaniu się z nim, okaże się, że produkt jest wart każdej wydanej na niego złotówki. Tak było ze znaczą większością Thinkpadów. Nie bez powodu jest to marka w świecie PC kultowa tak, jak MacBook Pro w świecie Apple. Zresztą komputery te są przeznaczone dla podobnych grup odbiorców. Osób, które pracują i nad wydajność przedkładają to, by komputer działał przez długie lata. Sprzęt dla nich jest inwestycją, która ma się zwrócić.

 

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement