REKLAMA

Jeśli przenosimy numer to przenosimy do Play

18.07.2012 09.59
play strona
REKLAMA
REKLAMA

Tak wynika z raportu portalu Telepolis.pl czyli najlepszej, największej i najbrzydszej przy okazji bazy informacji na temat telefonii komórkowej w Polsce. Play pod względem przenoszenia numerów deklasuje konkurencję tak bardzo, że nawet gdyby wszyscy pozostali połączyli siły, nadal… byliby dość poważnie w tyle!

Dominacja Play na tym polu jest absolutna, ale też warto zauważyć inne tendencje. W pierwszym półroczu 2012 przenosiliśmy numery o niemal 30% częściej niż w analogicznym okresie roku 2011. Sieć należąca do firmy P4 w tym okresie pozyskała 63% wszystkich zmieniających operatora. Warto nadmienić, że choć ilościowo w zaistniałej sytuacji „wyszli na swoje”, jeszcze przed rokiem pod swoje skrzydła przyjęli aż 70% wszystkich przechodzących. Jeśli jest jeszcze bardzo wczesny poranek i czekasz na swoją pierwszą kawę, podrzucam pierwszy wniosek – w ciągu roku zaczęliśmy przechodzić także do innych sieci. Co więcej, wynika z tego również to, że albo część konkurencyjnych operatorów poprawiła swoją ofertę dla uciekinierów, albo w tym gronie znalazło się też kilku uciekinierów z Playa.

Na szczęście również w tej ostatniej kategorii Telepolis prezentuje stosowne statystyki. Tak – ludzie odchodzą z Play do innej firmy, rzecz w tym, że wśród wszystkich „uciekinierów”, Playa w minionym roku opuściło jedynie 5% klientów. To niewiele, Orange straciło 34%, Plus 31,7%, a T-Mobile z przystawkami 28,3%, choć warto zaznaczyć, że w tym ostatnim wypadku dopiero co mieliśmy rebranding, który w takich kwestiach również pozostaje nie bez znaczenia. Telepolis w przypadku ostatniej sieci, w tej materii mniejszą niż ja, wagę przywiązuje do zabiegów marketingowych, wskazując raczej wprowadzenie rocznej ważności konta w usługach prepaidowych, co przebiło dotychczasową ofertę Playa.

Swoje rekordowe straty Orange tłumaczy słabym pierwszym kwartałem 2012 roku, kiedy stracili wielu klientów z sektora bankowego. Wśród najchętniej wybieranych firma zajęła jednak dopiero drugie miejsce z wynikiem 11,9% przenosin. Do Plusa przeniesiono w pierwszym półroczu 10,7% numerów, a na pozycję (ale nie niekwestionowanego) vice-lidera wskoczyło oczywiście T-Mobile z rezultatem 13,4%. Pozostała na rynku drobnica typu mBank, Biedronka, Mobilking czy Dialog uszczknęły z rynku przenoszenia numerów marne 0,3%. To jasno wskazuje, że nie ma dla nich miejsca w tym mieście.

Przyczyn sukcesów Play jest wiele. Firma od paru lat prowadzi najbardziej agresywny i skuteczny marketing, ze szczegółowym uwzględnieniem wszystkich mediów. Nie da się również ukryć, że oferta Play, szczególnie jeśli nie jesteśmy szczególnie zainteresowani telefonem, jest całkowicie bezkonkurencyjna.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA