Jak przebiega proces reklamacji w Apple Store? Krótki przewodnik.

Blog Forum 18.07.2012
Jak przebiega proces reklamacji w Apple Store? Krótki przewodnik.

Bardzo wiele osób pyta mnie w jaki sposób reklamować swojego iPoda, iPhone’a czy iPada. Mimo, że urządzenia te uchodzą za jakościowo bardzo dobre to usterki się zdarzają. Takie jak w moim iPadzie 2. W maju byłem w Hamburgu (gdzie są aż dwa Apple Store’y) i postanowiłem reklamować mojego tableta, bo bateria po 11 miesiącach nie pozwalała już pracować równie długo co w czerwcu 2011 roku kiedy go kupiłem. W wypadku innych firm w życiu bym się nie odważył na podobny krok – w Hamburgu byłem zaledwie 5 dni, nie mógłbym więc sobie pozwolić na np. 14 dni oczekiwania na rozpatrzenie i kolejnych kilkunastu na naprawę. W Apple reklamacja trwała 60 minut. I po tym czasie miałem w ręku nowiutki egzemplarz iPada.

A wyglądało to mniej więcej tak. Przychodzę do sklepu, zgłaszam pracownikom witających klientów przy wejściu, mój problem i udaję się do niezbyt długiej kolejki osób oczekujących przyjęcia ze strony działu technicznego. Nie minęło więcej niż 20 minut kiedy pojawił się Pan w niebieskim T-shircie. Nie musiałem już tłumaczyć z czym przychodzę, bo panowie przy wejściu wprowadzili mnie do systemu. W związku z tym Jan, mój imiennik, nie miał najmniejszych problemów. Podpiął mojego tableta do MacBooka, uruchomił specjalny program i stwierdził, że bateria trzyma prawie 8 godzin. Po krótkiej dyskusji, w której tłumaczyłem, że w materiałach prasowych prezentowane jest 10 godzin czasu pracy na baterii oraz, że wyraźnie ten czas skrócił się przez 11 miesięcy, pracownik Apple Store przytaknął, poprosił bym poczekał w wyznaczonym miejscu i po 10 minutach przyniósł mi nowego iPada.

Na moje nieszczęście, w hotelu okazało się, że nowy egzemplarz iPada ma uszkodzony modem 3G. Co kilkanaście sekund zrywał połączenie. Z początku nie wiedziałem czy to wina modemu czy nowej karty SIM, którą wykupiłem na kilka dni w niemieckim T-mobile. Następnego dnia znów zawitałem w przeszklonym sklepie by procedurę powtórzyć. Przebiegła równie sprawnie i bezboleśnie co dzień wcześniej. Dzięki iCloud nie musiałem się obawiać o swoje dane. Na nowym, nowym iPadzie pojawiły się jeszcze podczas wizyty w sklepie – podpiąłem tablet do sieci WiFi dostępnej na miejscu i odtworzyłem całość z chmury. Jak w bajce…

To jest rzeczywiście „amazing”, że w przypadku reklamacji dostajemy nowe urządzenie i w dodatku od ręki. Poza tym wszyscy pracownicy to pasjonaci jabłek, odpowiadają na każde pytanie, ale wygląda to zupełni inaczej niż u naszych resellerów. To nie są wyuczone formułki, ale wypowiedzi autentycznych hobbystów. Dlatego warto z nimi pogadać, potrafią doradzić jakie akcesoria wybrać czy jakie słuchawki kupić. Sprawiają świetne wrażenie.

Ta atmosfera w połączeniu z absolutnie niesamowitym designem sklepu powoduje, że wychodzimy z Apple Store’u w bardzo dobrym nastroju. A dodatkowo z pewnością nie odmówimy sobie wstąpienia do Apple Store przy najbliższej okazji.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement