Od dwóch lat serwis Morizon.pl jest najszybciej rozwijającym się portalem w branży – Bolesław Drapella, Morizon.pl

19.06.2012
Od dwóch lat serwis Morizon.pl jest najszybciej rozwijającym się portalem w branży – Bolesław Drapella, Morizon.pl

Z miesiąca na miesiąc zdobywają większą liczbę użytkowników. Nie są liderami wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale realizują swoją strategię i co kilka miesięcy wprowadzają do użytku kolejne aplikacje. Ostatnio premierę miała miejsce aplikacja na platformę iOS. O jakiej firmie mowa? Morizon.pl – wszukiwarka nieruchomości, który przy wsparciu doświadczonych inwestorów zdobywa coraz większą popularność. Na pytania dotyczące rozwoju platformy odpowiadał Bolesław Drapella, prezes zarządu Morizon.pl.

Zaczynając od początku. Czym jest Morizon.pl i jak wygląda historia powstania waszej firmy?

Morizon.pl to wyszukiwarka nieruchomości z unikalnym modelem biznesowym analogicznym w wielu aspektach od idei produktu Google AdWords. Spółka powstała w 2008 roku i do połowy roku 2010 budowała masę krytyczną ofert, użytkowników oraz tworzyła portal o innowacyjnym w tej branży modelu opartym na rozliczaniue się z ogłoszeniodawcami nie tyle za fakt publikacji, ale za fakt dotarcia ze szczegółami oferty do unikalnych odwiedzających. Spółka w kwietniu 2011 roku zadebiutowała na NewConnect i w tej chwili jest już jednym z czołowych portali ogłoszeniowych w kraju. W sierpniu 2011 Morizon powołał również do życia spółkę zależną Virtal, która specjalizuje się w SEO/SEM.

Inwestorami w Morizon S.A. są Wojciech Czernecki oraz Michał Jaskólski, założyciele jednej z największych w Polsce porównywarek cen Nokaut.pl. Czy wciąż są zaangażowani w projekt, czy tylko sprawują pieczę nad całością realizowanych projektów i ­pełnią rolę anioła stróża?

Tak, Wojtek Czernecki i Michał Jaskólski są członkami Rady Nadzorczej spółki i posiadaczami 34% akcji Spółki. Pełnią istotną rolę doradczą z zakresu e­commerce oraz technologii, a także wspierają swoją wiedzą i doświadczeniem Zarząd Morizona. Obie spółki Nokaut i Morizon mieszczą się w tym samym budynku, co również ułatwia współdzielenie części know­how na różnych poziomach organizacyjnych. Spółki są jednak kapitałowo i organizacyjnie całkowicie niezależne. Powiązania są jedynie osobowe.

Jak prezentują się statystyki Morizon.pl, na ile różnią się od tego co widzimy w Megapanelu?

Jako spółka publiczna możemy jedynie udostępniać niektóre dane w formie oficjalnych komunikatów, lub bazując na publicznie dostępnych danych typu badania Megapanelu. Zasadniczo jednak w serwisach w branży nieruchomości wyniki podawane w Google Analytics są 1,5­2 krotnie wyższe niż te raportowane w metodologii PBI/Gemius użytej do badania Megapanel. Od dwóch lat serwis Morizon.pl jest najszybciej rozwijającym się portalem w branży (średniomiesięczne wzrosty z dwóch ostatnich lat, największych 10 portali branżowych)

Rynek mobilny to przyszłość. Wy natomiast poczyniliście pierwszy krok i kilka dni temu została uruchomiona wersja mobilna waszej strony. Jak wyglądał proces jej przygotowania i czemu trwało to tak długo?

Wszystko w swoim czasie. O ile technicznie stworzenie wersji mobilnej jest znacznie prostsze niż w przypadku aplikacji natywnych, to z uwagi na potężną różnicę w potencjale użytkowym aplikacji natywnych zdecydowaliśmy się zacząć właśnie od nich. Warto również zauważyć, że jeszcze przed stworzeniem dedykowanej wersji mobilnej serwisu, serwis morizon.pl posiadał (wg. PBI) najwyższy odsetek odsłon mobilnych. Jest to spowodowane również tym, że nawet wersja tradycyjna morizon.pl jest względnie dostępna i czytelna na urządzeniach mobilnych. Najnowsza wersja mobilna jednak w istotny sposób już teraz pokazuje, że to był dobry i potrzebny krok. Kluczowe parametry konwersji na urządzeniach mobilnych poprawiły się znacząco.

Posiadacie również aplikacje mobilne na urządzenia przenośne. Jakim cieszą się powodzeniem, ile użytkowników korzysta z nich na co dzień?

Obie nasze aplikacje (Android ­oraz iOS) to w sumie kilka tysięcy pobrań (przy czym aplikacja na iPhone’a i iPada została opublikowana dopiero 6 czerwca ­i zdążyła w tym czasie zająć 1. miejsce w kategorii Lifestyle oraz 9 w Top Free Apps). Codziennie z aplikacji korzysta kilkaset osób (większość na iOS). Z ciekawostek można dodać tyle, że segment odwiedzin mobilnych stanowią bardziej zaangażowani użytkownicy. Kluczowe wskaźniki i konwersja są zdecydowanie lepsze.

Czy macie jeszcze inne pomysły, które pozwolą na zdobywania nowych użytkowników? Rynek robi się ciasny, a konkurencji nie ubywa.

Pomysłów oczywiście mamy dużo, sztuką jest wybrać z pomysłów te, których realizacja zmieni coś istotnego na rynku, da maksymalną korzyść użytkownikom oraz klientom portalu morizon.pl. Z uwagi na fakt, iż spółka jest notowana na giełdzie, o szczegółach tych projektów niestety w tej chwili nie możemy powiedzieć więcej.

Jako spółka giełdowa planujecie ruchy związane z emisją akcji celem pozyskania środków na kolejne inwestycje? 

Spółka analizuje i rozważa różne możliwości jej dalszego dynamicznego rozwoju. Rozważamy w tej chwili kilka istotnych projektów, które w sposób skokowy mogą zwiększyć udział Spółki w rynku. Z uwagi jednak na charakter tych projektów, w chwili obecnej nie możemy powiedzieć nic więcej. Gdy tylko interesy Spółki oraz jej Akcjonariuszy będą zabezpieczone, z pewnością poinformujemy o tych przedsięwzięciach w sposób właściwy dla spółki publicznej.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement