Kickstarter to nie tylko spektakularne sukcesy projektów – to także porażki

14.06.2012
Kickstarter to nie tylko spektakularne sukcesy projektów – to także porażki

Kickstarter – hitowa platforma tzw. crowdfundingu, czyli społecznościowego finansowania komercyjnych projektów – słynie ze spektakularnych sukcesów ogłaszających się tam początkujących przedsiębiorców. Właściciele platformy bardzo dbają o to, aby wizerunek Kickstartera był jednoznaczny – ‚tu się udaje zebrać setki tysięcy dolarów na projekt’, szybko ukrywając projektu, które nie zbierają zakładanych funduszy. Jest jednak ktoś, kto policzył jaki dokładnie procent stanowią na Kickstarterze nieudane projekty.

To, że Kickstarter to nie tylko hity, tj. Glif – innowacyjny gadżet do iPhone’a, Brydge – klawiatura dla iPada, Pebble – zegarek z ekranem rodem z e-booka, MetaWatch – inny inteligentny zegarek, Pocket TV – który z każdego ekranu zrobi Smart TV, czy w końcu Chameleon – inteligentny launcher na tablety z Androide, nie trzeba pewnie zbytnio nikogo przekonywać. Jednak fakt, że aż 41% projektów Kickstartera okazuje się porażkami, to już pewne zaskoczenie.

Chociaż jeśli przeanalizować liczbę projektów, które od początku istnienia Kickstartera do 6 czerwca tego roku pojawiły się na platformie, to na owe 41% należy patrzeć z nieco mniej krytycznej perspektywy. Wszystkich zgłoszonych do Kickstartera projektów było do tej pory aż 45,8 tys., z czego 22,9 tys. zebrały fundusze od społeczności, a 18,9 tys. nie udało się tego zrobić. Najbardziej spektakularnie brzmi jednak liczba 214,6 mln dol., które łącznie zadeklarowali ci, którzy w projekty na Kickstarterze inwestują. A było takich osób dotychczas prawie 3 mln.

Co ciekawe, projekty technologiczne na Kickstarterze, które zdobywają największy rozgłos medialny należą do najmniej skutecznych. Tylko 39% projektów z tej kategorii zdobyło zakładane pieniądze. Tylko projekty z kategorii ‚moda’ zdobyły ich mniej (33%). Jeśli jednak chodzi o ilość zebranych pieniędzy, to projekty technologiczne plasują się w środku stawki z 9 mln dol. Od projektów z kategorii ‚film i wideo’ dzieli ich jednak przepaść (54,9 mln dol.).

Więcej informacji o sukcesach i porażkach projektów Kickstartera na poniższej infografice autorstwa blogerki z Appsblogger.com.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement