REKLAMA

Twórcy Heroes VI przyznają się do błędu i udostępnią ekrany miast za darmo!

15.06.2012 13.13
heroes VI
REKLAMA
REKLAMA

Trzecia część Heroes of Might and Magic znajduje się zapewne w ścisłej czołówce wielu prywatnych rankingów gier wszech czasów, ale żadna kolejna edycja nie była już tak udana. Nie zrozumcie mnie źle, moc nadal była w nich wielka, moim zdaniem każdej kolejnej brakowało jednak coraz bardziej charakterystycznej dla serii magii. Nic zatem dziwnego, że kolejni twórcy działający na zleceniu Ubisoftu eksperymentowali. 

Czwarta część gry była łabędzim śpiewem ojców serii – 3DO. Piątą stworzyli Rosjanie z Nival Interactive i poszło im całkiem nieźle (ale bardziej przypadło mi do gustu ichniejsze King’s Bounty). Heroes VI po kilku latach przerwy Ubisoft powierzył ekipie Black Hole Games (m.in. Warhammer: Mark of Chaos) nakazując przy okazji dostosowanie serii do dzisiejszych standardów.

Zmiany w mechanice rozgrywki okazały się konieczne, a pewnym przecierającym szlaki inspiratorem był chyba Sid Meier, który swoją najnowszą Civilization na pierwszy rzut oka znacznie… uprościł. Fani serii początkowo pukali się w czoło, pomstowali na ograniczanie znakomitych produkcji pod kątem mniej rozgarniętych graczy i tym podobne. Nic bardziej mylnego – Civilization V okazało się jedną z najlepszych części w historii, a przy tym perełką dla miłośników strategii, którzy nie są ostatnio rozpieszczani przesadnie znakomitymi produkcjami.

Szósta część Heroes daje radę – i chyba nic ponadto. Uproszczenia na przykład w kwestii surowców nie popsuły znacząco zabawy, wielkim niewypałem był natomiast pomysł ze zrealizowaniem miast na mapie w czasie rzeczywistym – bez stosownych, charakterystycznych i malowniczych ekranów, które tak bardzo upodobaliśmy sobie w poprzednich częściach (po raz kolejny myślami powracam szczególnie w kierunku „trójki”!). I tutaj właśnie przechodzimy do sedna – mówię „niewypałem” z bezczelną pewnością, ponieważ nawet sami twórcy wycofują się ze swojego pomysłu.

Już niebawem w sieci pojawi się zupełnie darmowa aktualizacja, która przywróci ekrany miast do gry – to miły gest ze strony Ubisoftu, który zaczął chyba podpatrywać marketingowe zagrywki od naszego rodzimego CD Projektu. Oczywiście aktualizacja zbiegnie się w czasie z pierwszym dodatkiem DLC do szóstej części Heroes, zatytułowanym Pirates of the Savage Sea.

Akcja dodatku rozgrywać będzie się chwilę po zakończeniu historii opowiedzianej w podstawowej wersji gry. Jak łatwo wywnioskować po tytule sporą część czasu spędzimy na morzu i nie będzie to przygoda dla szczurów lądowych. Rozszerzenie kosztować będzie około 10 euro, ale pojawi się także możliwość kupienia go w wersji pudełkowej w cenie 40 złotych. Jak na deklarowane 10 godzin dodatkowej zabawy, nie jest to zła cena.

Premiera dodatku i darmowej aktualizacji planowana jest na 12 lipca. Ahoj!

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA