Eurosport.pl w nowej odsłonie. Tak powinien wyglądać portal sportowy!

01.06.2012
Eurosport.pl w nowej odsłonie. Tak powinien wyglądać portal sportowy!

Blisko rok ekipie Eurosportu zajęło dostosowanie strony internetowej do nowej identyfikacji wizualnej. Efekt? Wreszcie mamy do czynienia ze stroną sportową na miarę XXI wieku! Dla przypomnienia, w dniu premiery nowej szaty graficznej stacji pokazane zostały również spoty reklamowe, nowy logotyp, oraz grafiki ozdabiające transmisje sportowe.

Prezentacja nowe identyfikacji wyglądała tak:

W mediach szerokim echem odbiły się wprowadzane przez stację zmiany, wzbudzając z reguły bardzo pozytywne opinie. Wtedy jednak strona internetowa stacji wciąż pozostawiała wiele do życzenia. Mijały miesiące a na horyzoncie nie było widać zmian. Na szczęście okazało się, że Eurosport w pocie czoła pracował nad nową stroną, a właściwie nowym portalem internetowym, który swoją premierę miał kilkadziesiąt godzin temu.

Poprzednia wersja strony:

Poprzednia wersja strony, która premierę miała w 2009 roku, nawet w dniu premiery nie odstawała zbytnio od konkurencji. Oprócz z rzadka pojawiających się ciekawych materiałów strona pod względem wizualnym i merytorycznym nie wyróżniała się niczym specjalnym na tle konkurencji. Brakowało ciekawej publicystyki, analiz i tego co jest siłą całego Eurosportu, czyli dobrze wkomponowanych treści wideo. Jak prezentuje się nowa strona? Układ treści pozostał prawie taki sam, różnica w tym, że wszystkie treści są obecnie lepiej uporządkowane, przejrzyste i bardzo czytelne. Idąc za nową modą postawiono nacisk na duże nagłówki tekstów, duże zdjęcia, wyeksponowano elementy dodatkowe takie jak wyniki spotkań, najświeższe aktualności oraz produkty pobocznego Eurosportu (aktualne transmisje w TV, aplikacje mobilne, livescore, statystyki).

Nowa strona główna Eurosport.pl

Nowa wersja serwisu swoją premierę miała we wszystkich krajach, w których Eurosport prowadzi swoją redakcję. Był to zabieg bardzo fajny, ale w związku z tym, przynajmniej w moim przypadku w trakcie rejestracji nowego konta pojawiły się problemy. Oczywiście nie duże, ale e-mail powitalny w języku francuskim dla niektórych może stanowić barierę nie do przejścia. Nowa strona Eurosportu to także nowe możliwości i duży nacisk na integrację serwisu z Facebookiem i Twitterem. Konto w serwisie możemy założyć po zalogowaniu się przez jeden z dwóch portali społecznościowych. Sama rejestracja pozostawia jednak trochę do życzenia, bo po połączeniu konta i tak musimy podać nowe hasło do zalogowania się w serwisie oraz zweryfikować dane jakie zostały zaimportowane przy logowania. Mimo pewnych niedogodności sam pomysł integracji można uznać za bardzo dobry i całą pewnością jest to słuszne posunięcie.

Co ponadto? Pod względem wizualnym Eurosport.pl wygląda po prostu znakomicie. Świetny rozkład treści, znakomita nawigacja, dużo zdjęć, przejrzysty i nierozpraszający layout. Osoby odpowiedzialnej za projekt nowego serwisu znalazły złoty środek, idealny balans pomiędzy serwisem sportowym a serwisem informacyjnym. Z resztą jeden obraz mówi więcej niż tysiące słów – wystarczy wejść na stronę, by przekonać się o tym jak wielki krok naprzód w internecie zrobiła stacja.

Tak właśnie powinien wyglądać serwis ogólnosportowy.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement