Dla Airbnb Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków – Nathan Blecharczyk, Airbnb.com

04.06.2012
Dla Airbnb Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków – Nathan Blecharczyk, Airbnb.com

Airbnb to serwis, który ułatwia znalezienie, wynajęcie lub zarezerwowanie unikatowych miejsc na całej kuli ziemskiej, zarówno przez Internet, jak i z telefonu komórkowego. Niezależnie od tego, czy ktoś szuka mieszkania do przenocowania, zamku do zamieszkania na tydzień lub willi do wynajęcia na cały miesiąc Airbnb pomoże to znaleźć w dowolnym przedziale cenowym i w dowolnym miejscu na świecie. Na pytanie dotyczące tego jak to się stało, że o popularnym na zachodzie serwisie zaczęto mówić również w Polsce odpowiedzi udzielił Nathan Blecharczyk, jeden z założycieli firmy.

Na początek kilka słów o tym, czym konkretnie jest Airbnb? Wielu naszych użytkowników prawdopodobnie usłyszy o waszym serwisie po raz pierwszy.

Założone w sierpniu 2008 r. Airbnb z siedzibą w San Francisco jest cieszącym się zaufaniem serwisem, który ułatwia znalezienie, wynajęcie lub zarezerwowanie unikatowych miejsc na całej kuli ziemskiej, zarówno przez Internet, jak i z telefonu komórkowego. Niezależnie od tego, czy ktoś szuka mieszkania do przenocowania, zamku do zamieszkania na tydzień lub willi do wynajęcia na cały miesiąc, Airbnb pomoże to znaleźć w dowolnym przedziale cenowym w ponad 19 tys. miast w 192 krajach. Dzięki doskonałej obsłudze klienta oraz rosnącej społeczności użytkowników Airbnb jest najłatwiejszym sposobem zarabiania na własnych nieruchomościach i prezentowania go milionom osób na całym świecie.

Do tej pory wasze oferty dotyczyły około 190 krajów i kilkunastu tysięcy miast. Które z nich (państw, miast) są najczęściej wybieranymi kierunkami podróży?

Najczęściej wybierane miejsca to kolejno: Nowy York, Paryż, Londyn, San Francisco, Barcelona, Amsterdam, Berlin, Rzym i Madryt.

Waszym ambasadorem, ale też inwestorem jest Ashton Kutcher. Jak doszło do tego, że popularny aktor zainwestował w wasz serwis?

Dla wielu Ashton Kutcher to po prostu aktor, ale w środowisku nowych technologii ma swój znaczący udział jako ekspert od brandingu i nowych mediów, z umiejętnością dostrzegania wielkich pomysłów i odważnym podejściem do nowych rynków. Dla zespołu Airbnb jest więcej niż ikoną – jest teraz naszym sojusznikiem i zaufanym doradcą. Ashton Kutcher – człowiek, którego zrozumienie mediów społecznościowych uczyniły z niego twitterową siłę, z którą trzeba się liczyć – dokonał inwestycji w Airbnb i dołączył do zespołu jako strategiczny doradca. Jego zamiłowanie do nauki i nowych technologii to nic nowego, ale teraz fascynację technologią wzniósł na nowe wyżyny przez swoje zagorzałe podejście do marketingu i mediów społecznościowych. Zauważył szybki rozwój Airbnb i zdecydował się wesprzeć nas swoim kapitałem i twórczymi pomysłami. Ze swoją niesamowitą osobowością i inteligencją, Ashton Kutcher pokazał światu, jaką siłą są media społecznościowe dla rozwoju młodej marki i jej silnej, pełnej pasji społeczności. Z Ashtonem pracujemy razem, aby dalej rozwijać zaangażowanie naszej społeczności oraz rozszerzyć naszą międzynarodową obecność i dotrzeć do ludzi z różnych kultur w każdym zakątku świata.

Czy możesz powiedzieć kilka słów o osobie, która zarządzania działaniami i odpowiada za rozwój Airbnb w Polsce? Kim jest Eugen Miropolski?

Eugen Miropolski odpowiadał za działania firmy w regionie Europy Środkowej. Teraz Airbnb poszerzyło jego obowiązki o rynek polski. Miropolski, który ma doświadczenie z największych internetowych firm a obecnie nadzoruje działania operacyjne Airbnb w Europie Środkowej i Wschodniej, uważa, że Polska jest obiecującym rynkiem do Airbnb.

Obecność Airbnb w Polsce związana będzie stricte z Euro, czy może po zakończeniu mistrzostw planujecie dalsza ekspansję?

Airbnb stwarza unikatowe, niezapomniane doświadczenia, a Euro 2012 idealnie do nas pasuje. Z taką ilością emocji wokół mistrzostw, ale także zainteresowaniem usługami Airbnb, naturalnym jest dla nas, że musimy teraz skupić swoją uwagę właśnie na Polsce. Jesteśmy podekscytowani faktem, że będziemy mogli wspierać fanów piłki nożnej w zdobywaniu autentycznych polskich doświadczeń.

Jak w chwili obecnej prezentują się statystyki serwisu? Jak to wygląda na tle waszej konkurencji i kim ona według was jest?

Gdy robisz coś, co się naprawdę udaje, automatycznie kusisz ludzi, aby do ciebie dołączyli, więc prawdopodobnie powinniśmy się martwić gdyby tak się nie działo. Wierzymy, że ciągle musimy być innowacyjni – w ten sposób staliśmy się liderem rynku i zdobyliśmy pierwsze miejsce i dzięki temu na nim pozostaniemy. Nie martwimy się konkurencją, co pozwala nam skupić się na naszym produkcie i rozwijać wspaniałe możliwości dla naszych gości i hostów.

Niedawno firma ogłosiła, że za pośrednictwem serwisu zarezerwowano ponad 5 milionów noclegów. Ile z tych noclegów zostało zarezerwowanych przez polskich użytkowników?

Nie ujawniamy niestety liczb dla konkretnych rynków. Ale mogę powiedzieć, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy Polska stała się jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie.

Liczycie na to, że serwis, który w świadomości polskich internautów był dotychczas tylko ciekawostką zyska dużą popularność?

Wierzymy, że Airbnb będzie zyskiwało coraz większą popularność, nie tylko podczas Euro 2012, ale także po mistrzostwach. Niesamowity wzrost w Polsce, który teraz obserwujemy, to dopiero początek.

Czego wam życzyć w najbliższym czasie? Jakie macie plany, które chcecie zrealizować zarówno w Polsce jak i na całym świecie?

Chcemy nadal się rozwijać i tworzyć ekscytujące, niecodzienne doświadczenia podczas wakacyjnych podroży po całym świecie. Pragniemy też wciąż zaskakiwać i zachwycać naszych użytkowników. Obserwujcie nas, bo jeszcze wiele się wydarzy.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement