Amazon doprowadził do zamknięcia Amazonka.pl, ale powinien się także przyjrzeć innym polskim domenom

14.06.2012
Amazon doprowadził do zamknięcia Amazonka.pl, ale powinien się także przyjrzeć innym polskim domenom

W dzisiejszej ‚Rzeczpospolitej’ przeczytałem, że Amazon wygrał sprawę sądową z polskim sklepem o jakże wdzięcznie brzmiącej nazwie Amazonka.pl. 11 czerwca klienci polskiego sklepu otrzymali informację, że sklep przenosi się do nowej domeny, brzmiącej już nieco mniej wdzięcznie – fabryka.pl. Amazon powinien jednak przyjrzeć się innym podmiotom działającym w Polsce.

Sprawę Amazonka.pl można pewnie uznać za kolejny odcinek sagi pt. ‚Amazon w Polsce’. Jak donosiliśmy wczoraj – start polskiego Amazonu miał się odbyć w maju, teraz ponoć przeniesiony jest na czas po wakacjach, a przy okazji firma właśnie rekrutuje pracowników z Polski do swojej amerykańskiej centrali. Jak widać walczy przy okazji również o wyczyszczenie przedpola do skutecznej obecności w Polsce – Amazonka.pl był prężnie działającym sklepem, który – znowu wg informacji ‚Rzeczpospolitej’ – był jednym z większych sieciowych sprzedawców książek, a w tym specjalizuje się przecież Amazon.com.

Amazonka.pl przeniesie się więc na Fabryka.pl i pewnie w związku z tym straci sporo z naturalnego ruchu z Google’a odsyłającego dotychczas do serwisu z zapytań około amazonowych, ale w obwodzie są jeszcze inne e-sklepiki, które próbują żerować na bliskiej konotacji z marką światowego giganta.

Wpisując kilka popularnych zapytań do wyszukiwarki Google, które mniej lub bardziej związane są ze słowem Amazon w ciągu 5 minut dotarłem do trzech ciekawych serwisów oraz jednego interesującego fanpage’a na Facebooku.

Najciekawiej prezentuje się sklep pod adresem: Amazon.eshop24h.pl za sprawą tego, że bez żadnej ściemy w topie swojej strony tytułuje się po prostu… Amazon. Wprawdzie słowo to pisane jest zupełnie inną czcionką, aniżeli to na Amazon.com, no i sam layout serwisu raczej nie wzbudza zaufania, ale mimo wszystko zastanawiająca to praktyka. Sklep, jak Amazon.com, koncentruje się na sprzedaży e-booków i audibooków, które wymienia jako pierwsze na liście kategorii.

Ciekawie jest też pod adresem: polskiamazon.pl, gdzie można znaleźć serwis o nazwie… Radius. Dziwna to strona. Nie da się tu kupować, ale prezentowane są różne produkty z odpowiednimi cenami. Są za to informacje o tym, że zakupy na Amazon.co.uk to czysta przyjemność. Pewnie chodzi o to, aby wypozycjonować dobrze brzmiącą domenę polskiamazon.pl. Ciekawe tylko co na to sam Amazon.

Dotarliśmy także do strony SklepAmazon.pl, która… informuje o tym, że Amazon planuje wejście na polski rynek w 2012 r., a niejako na dowód tezy zamieszcza m.in. link do tekstu na Spider’s Web 🙂 Dla pewności o co chodzi, strona informuje również, że ‚domena powstała na potrzeby programu partnerskiego Amazon.pl’. Przynajmniej szczerze.

Na Facebooku znaleźliśmy z kolei fanpage’a AmazonPolska, który stworzony został niedawno, bo 9 maja 2012 r. Wiadomo, że nie jest to oficjalny fanpage polskiego oddziału Amazona – na Facebooku nie takie rzeczy już się działy, bo każdy może sobie założyć stroną jaką chce.

Tymczasem oficjalna domena Amazon.pl wciąż przekierowuje na Amazon.co.uk.

Dołącz do dyskusji

Advertisement