Tesco z eHipermarketem

14.05.2012
Tesco z eHipermarketem

Po wielu zapowiedziach jedna z największych sieci hipermarketów na świecie ruszyła ze sprzedażą on-line w naszym kraju. Na początek tylko mieszkańcy Warszawy będą mogli zrobić zakupy przez internet w swoim hipermarkecie Tesco. Zakupy spożywcze w sieci nie są czymś nowym – pierwsze sklepy pojawiły się w sieci lata temu. W grze o klienta klikającego są już delikatesy Alma, czy Piotr i Paweł. Do tej pory jednak nie mieliśmy dostępu do uwielbianych przez Polaków dużych sieci hipermarketów Tesco, Real czy Carrefour. Czy wraz z pojawieniem się eHipermarketu od Tesco się to zmieni?

Zakupy w sieci to z jednej strony wygoda – nawet nie musimy wychodzić z domu, by zdobyć pożądane przez nas produkty. W pewnym stopniu to także oszczędność, gdyż przez sieć nie wpadnie nam raczej w oko tyle różnych kuszących promocji, co podczas cotygodniowego przemarszu przez hipermarket. Nadal jednak wiele osób ma obawy przed kupowaniem w internecie rzeczy trwalszych, nie mówiąc już o dobrach z segmentu FMCG, które klient pragnie zobaczyć naocznie. Jest też przywiązany do swojego ulubionego najbliższego sklepu niezależnie od tego, czy to mała budka spożywcza, czy wielka hala hipermarketu.

Widać jednak, że użytkownicy aktywnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań podczas zakupów. Dużą popularnością cieszą się gazetki sklepów dostępne w internecie, jak i wszelkie informacje o promocjach. Dużą wagę do swoich stron internetowych przywiązują chociażby takie sklepy jak Lidl. Klienci idąc na zakupy nie robią już list zakupów tylko na papierowych karteczkach, ale też za pośrednictwem odpowiednich aplikacji mobilnych. Każdego miesiąca w aplikacji Listonic powstaje 60 tysięcy list, gdzie średnio Polacy umieszczają 10 produktów na każdej z nich.

Czy pojawienie się Tesco na rynku e-commerce coś zmieni? Jeśli ten brytyjski gigant na serio potraktuje tę usługę, to powinno być to bardzo pozytywne dla całego sektora polskich e-zakupów. Duże wydatki na marketing, popularna postać virtualnego Heńka w spotach reklamowych – to może przełożyć się na wzrost zaufania do zakupów w sieci nie tylko tych spożywczych. Wydaje się jednak, że przynajmniej na początku będzie to tylko dodatkowa opcja, która nie będzie zbytnio promowana. Na razie usługa dostępna jest tylko w Warszawie, gdzie sklepów oferujących zakupy online jest bardzo dużo. Tylko w Warszawie obecna jest też inna sieć hipermarketów Auchan, ze swoim internetowym sklepem AuchanDirect.pl

Na razie usługa też ma dość specyficzne zapisy w swoich zasadach. Wiadomo, że ceny produktów spożywczych szybko ulegają zmianom. Dlatego Tesco informuje, że cena w momencie zakupu jest orientacyjna i ostateczną cenę poznamy w dniu dostawy. Problem też sprawia rejestracja – mnie i paru innym osobom udało się zobaczyć alert o niemożności rejestracji w danym momencie.

Swój e-sklep ma już hipermarket Auchan, za pośrednictwem Allegro sprzedaje sieć Carrefour. Jednak to Tesco jest jednym z największych graczy na rynku. Z siecią 400 super i hiper marketów, może wkrótce wprowadzić e-zakupy po za największe miasta w Polsce.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement