Trójwymiarowe filmy w kolejnym serwisie VOD

19.04.2012
Trójwymiarowe filmy w kolejnym serwisie VOD

To już koniec 3D! Przynajmniej tak mówi wielu analityków rynku. Podobno 3D już się nie sprzedaje, producenci nie promują już tak mocno swoich usług. Z jednej strony rzeczywiście 3D stało się kolejną funkcją telewizora. Z drugiej producenci starają się wciąż oferować coraz lepsze i atrakcyjne 3D na czele z systemem nie wymagającym okularów. Technologia to jednak nie wszystko liczą się także treści. O to także dbają producenci, szczególnie w ostatnim czasie robi to LG.

Trudno nie zauważyć, że na rynku liczą się koreańczycy, po nich słabo sobie radzący producenci z Japonii oraz inni mniej znani producenci głównie z Azji, jak na przykład produkjący Uppleve czy telewizory Thomson chiński TLC. O rynek 3D poza LG i Samsungiem troszczy się także Sony, przede wszystkim jako twórca formatu Blu-ray i firma posiadająca w swoim portfolio wytwórnie filmową.

Te trzy firmy oferują posiadaczom telewizorów danej marki dostęp do serwisu VOD z teściami wyłącznie w 3D i to bez dodatkowych opłat. To świetny sposób na autopromocję i zachęta użytkowników do korzystania z funkcji 3D. Swój serwis od lata zeszłego roku oferuje Samsung pod nazwą Explore 3D z całkiem bogatą ofertą. Znajdują się tam zwiastuny, animacje dla dzieci czy też kolekcja filmów z IMAXa. Trochę gorzej już z ofertą, Sony gdzie znajdziemy tylko krótkie filmy, teledyski i zwiastuny.

Teraz swój serwis z unikalnymi treśćmi zaoferował na całym świecie LG. 3D World jest ulepszoną wersją poprzedniego serwisu 3D Zone. W ofercie znajdują się różnej długości filmy przede wszystkim ukazujące możliwości technologii 3D. Mamy więc sporą ofertę materiałów demonstracyjnych od LG, które często zapewniają naprawdę ciekawe doświadczenia związane z obcowaniem z technologią 3D.

Strategia odnośnie 3D w LG jest naprawdę interesująca. Należy zaznaczyć, że firma jest technologicznym partnerem filmów 3D powstających w naszym kraju. Może zangażowanie się w Kac Wawa nie bylo najlepszym posunięciem dla LG i innych sponsorów tego filmów, ale fakt, że firma wspiera większość produkcji realizowanych w technologii 3D czy też promuje swoją ofertę 3D w kinach, szczególnie na seansach 3D należy uznać za bardzo sprytne zagrania marketingowe mające na celu promocje pasywnymi okularów 3D forsowanych przez Koreańskiego giganta.

Serwisy VOD od producentów to w tej chwili najprostszy sposób by uzyskać dostęp do trójwymiarowych treści, choć niesie on zasobą konieczność posiadania naprawdę szybkiego łącza (przynajmniej 6 Mb/s), a jakość oferowanego obrazu i tak jest daleka od tej znanej z filmów Blu-ray 3D. Ważne jednak, że producenci dbają o to by chociaż trochę tych treści było dostępne już wprost z telewizora.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement