Megafoni się zmienia, wprowadza komunikator i ma ambicję zostania poważnym graczem w branży mediów społecznościowych

13.04.2012
Megafoni się zmienia, wprowadza komunikator i ma ambicję zostania poważnym graczem w branży mediów społecznościowych

Megafoni do niedawna był systemem, dzięki któremu sektor MŚP oraz Agencje Interaktywne i PR mogły samodzielnie, bez pomocy programistów, przygotowywać promocje oraz zakładki urozmaicające swoje lub strony klientów na Facebooku. Dzięki takiej promocji mogli oni angażować obecnych klientów i zdobywać nowych fanów oraz wchodzić z nimi w interakcję. Klienci Megafoni mogą korzystać z 8 rodzajów aplikacji.

Po kilku miesiącach pracy Megafoni może pochwalić się sporą liczbą sukcesów, jednym z największych jest z pewnością podjęcie współpracy z portalem PKT.pl. Dodatkowo zespół pod przewodnictwem Dominika Dryji nie daje o sobie zapomnieć i dzięki świetnie realizowanym akcjom PR-owym wciąż zdobywa kolejnych klientów. Jedną z lepszych było opublikowanie raportu “Social Media raport 2012 – Miasta Polski”, który był szeroko komentowany przez większość serwisów branżowych. Dobrym pomysłem było też przeprowadzenie prostych szkoleń w formie wideo tzw. webinariów nagranych ze specjalistami różnych dziedzin, w których dzielili się oni z użytkownikami Megafoni swoją wiedzą na temat prowadzenia działań a mediach społecznościowych.

Od kilku tygodni zespół Megafoni zapowiadał, wprowadzenie nowej wersji swojej aplikacji. Chłopaki nie rzucali słów na wiatr i już od wczoraj mam możliwość testowania całkiem nowego i ciekawego produktu. Obecnie Megafoni to kompletnie inna aplikacja, będąca w dużej mierze kompletnym centrum do zarządzania wizerunkiem marki na Facebooku.

Kiedyś po zalogowaniu się do serwisu naszym oczom ukazywał się ekran przestawiający podstawowe funkcje serwisu. Obecnie panel prezentuje się zupełnie inaczej, został rozbudowany o tzw. komunikator za pomocą, którego możemy dodawać posty na Facebooka. Posty dodawane są w dwóch formach – zwykłego tekstu i postu graficznego. W tym drugim trybie możemy wybrać miniaturkę, link, opis i tytuł wpisu. Mamy do czynienia z kompletną konfiguracją tego co chcemy umieścić na Facebooku, dodatkowo każdy dodany post możemy ustawić w kolejce. Oznacza to nie mniej, nie więcej, że jeżeli nie chcemy publikować czegoś od razu, możemy ustawić datę i godzinę publikacji np. na. kolejny dzień.

Za pomocą aplikacji możemy zarządzać pięcioma stronami z jednego konta na Megafoni. Oprócz tego mamy dostęp do wszystkich usług, dzięki którym Megafoni zdobył dotychczas rzesze użytkowników i zadowolonych klientów. Możemy zarządzać promocjami, oraz zakładkami naszej strony na Facebooku. Wprowadzono też długą listę usprawnień, dzięki którym procesy rejestracji, logowania, czy przełączania między zarządzanymi stronami są dużo prostsze i bardziej intuicyjnie.

Odrobinę irytować może nowy wygląd serwisu. Jeżeli ktoś przyzwyczaił się do świetnego wyglądu poprzedniej wersji, obecnie może spotkać go delikatny zawód. Owszem, obecny projekt, podobnie jak ten poprzedni stoi na bardzo wysokim poziomie, ale brakuje mu trochę wigoru. Drażnić może też dużo nie wykorzystanej przestrzeni co widoczne było już przy poprzedniej wersji, ale jeżeli spojrzeć na nową wersję Google+, możemy uznać iż Megafoni wpisuję się w najnowszy modowy trend.

Poprzez wprowadzenie komunikatora Megafoni wchodzi na zupełnie inny, nowy dla siebie rynek. Z prostej aplikacji uzupełniającej działanie agencji interkatywnych wydaje się przeistaczać w kompletny system zarządzania marką. Przy nowych funkcjach, serwis będzie rywalizował z takimi aplikacjami jak na przykład CatNapoleon, który reklamowany jako CMS do zarządzania stronami na Facebooku już dziś cieszy się bardzo dużą popularnością.

Czy komunikator Megafoni będzie w stanie zagrozić innym dostępnym na rynku narzędziom? Raczej nie, ale też nie dlatego, że jest z góry skazany na porażkę. Po prostu uzupełnia określoną lukę i w dalszym ciągu pozostaje dobrym i prostym narzędziem do budowania zasięgu, prowadzenia prostych ale skutecznych kampanii promocyjnych. Za pomocą komunikatora użytkownicy będą mieli możliwość szybkiego dostępu do postów i komentarzy. Nie znaczy to, że od razu będą mogli analizować zachowania swoich użytkowników, czy też na bazie podanych w panelu informacji reagować w sytuacjach kryzysowych. Megafoni dalej pozostaje tym czym było dotychczas, a nowe funkcje są prawdopodobnie wyjściem na przeciw oczekiwań klientów i uzupełnieniem obecnej oferty.

W sierpniu w wywiadzie dla Spider’s Web, Dominik Dryja CEO Megafoni mówił:

“W naszym kraju jest ogromny potencjał na innowacje. Polska już posiada kreatywnych, inteligentnych i doświadczonych ludzi w różnych branżach, ale niestety system hamuje ich rozwój i możliwość na odniesienie sukcesu w innowacji.”

Jak widać system nie hamuje rozwoju Megafoni. Co lepsze, wygląda to tak jakby cały czas go napędzał. Ja w dalszym ciągu trzymam kciuki za rozwój serwisu, bo wygląda na to, że przy obecnie obranej strategii Megafoni już na stałe wpiszę się w listę narzędzi niezbędnych do prowadzenia promocji na Facebooku.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement