Jeden Sony z dwiema nowymi technologiami telewizorów – OLED oraz Crystal LED

12.04.2012
Jeden Sony z dwiema nowymi technologiami telewizorów – OLED oraz Crystal LED

Nowy CEO Sony, Kaz Hirari, przedstawił dziś strategię „One Sony”. To niezwykle ważny dzień dla przyszłości tej japońskiej korporacji. Kolejne kwartały zaważą na losach firmy. Wiadomo już, że Sony zredukuje liczbę pracowników, od dość dawna wiemy również, że skupi się na integracji wszystkich swoich usług. To dobre i słuszne decyzje. Nowa strategia może jednak wywoływać skrajne reakcje.

Przede wszystkim Sony ma porzucić rynek tanich telewizorów. W tej chwili oferta ekranów Sony za rozsądną cenę jest naprawdę szeroka. Można wybierać w wielu modelach i, co więcej, nie powinniśmy się zawieść na ich jakości. W ubiegłym roku testowaliśmy model ex720, który naprawdę zachwycił mnie stosunkiem ceny do jakości. W tym roku Sony też zaoferuje sporą ilość modeli z różnych półek cenowych, od low-endu po flagowy model hx950, który ukaże się w sklepach dopiero jesienią. Pytanie jak będzie to wyglądało za rok? Hirari mówi o klasach mid-range oraz hi-end i miejmy nadzieje, że ta średnia półka będzie wciąż atrakcyjna. W końcu wciąż panuje powszechne przekonanie, że Sony tworzy  solidne produkty i w ostatnim czasie rzeczywiście nie można narzekać na ich jakość.

Amatorów dobrej jakości obrazu powinny cieszyć zapowiedzi Sony o skupieniu się na kolejnej generacji telewizorów. Tą nową generacją mają być wyświetlacze OLED oraz własny pomysł Japończyków – Crystal LED. „Na chłopski rozum” opisać można go tak, że to diody LED wyświetlają obraz, a nie jedynie podświetlają ekran, jak to jest w telewizorach LCD.

Zarówno Crystal LED jak i OLED powinny być naprawdę dużym skokiem jakościowym w porównaniu do obecnych rozwiązań. Pytanie tylko kto zdecyduje się na zakup drogich telewizorów? Może jednak w takiej strategii jest duży sens, może Sony chce pozycjonować swoje produkty jako produkty z wyższej półki. Tylko czy wtedy Sony zamiast walczyć o klienta z Samsungiem i LG nie będzie musiało toczyć bojów z Bang & Oulfesen oraz Loewe?

Z punktu marketingowego Crystal LED także wydaje się być bardzo problematycznym produktem. Przeciętny użytkownik otrzymał już naprawdę pokaźną dawkę przekazu promocyjnego o technologi LED. Przechodząc po elektromarkecie trudno nie natknąć się na Kowalskiego, który prosi sprzedawcę o poradę w sprawie zakupu LEDowego telewizora. Już dziś trudno jest się przebić Sony z komunikatem, że flagowy model HX920 ma jako jeden z nielicznych na rynku tylnie podświetlanie LED. Pokazanie, że Crystal LED jest zupełnie innym rozwiązaniem technologicznym będzie nie lada wyzwaniem. Liczę, że uda się Sony odrobić pracę domową i odpowiednio zaprezentować tą technologię.

Poza wprowadzeniem na rynek w najbliższych latach nowych technologi obrazu Sony pragnie skupić się również na poprawie jakości dźwięku. Współczesne płaskie ekrany na ogół nie grzeszą super jakością. Osobiście jestem zwolennikiem zewnętrznych rozwiązań, jednak rozumiem chęć producentów do poprawy obecnego stanu rzeczy. Tu jednak Sony też napotka na problem, bowiem LG już w tym roku zamierza silnie promować dobrą jakość dźwięku w swoich ekranach, a po pierwszych testach można śmiało powiedzieć, że nie są to jedynie puste słowa.

Liczę na to, że nowy CEO Sony doskonale wie co robi i jego strategia w pełni się powiedzie. Miejmy nadzieję, że za rok,maksymalnie dwa, będziemy mogli wieszczyć powrót Sony do czołówki nie tylko jeśli chodzi o nowe rozwiązania technologiczne, ale także o sprzedaż i pozytywne wyniki finansowe.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement