Creative Suite 6 – Adobe hucznie prezentuje nowe produkty

23.04.2012
Creative Suite 6 – Adobe hucznie prezentuje nowe produkty

23 kwietnia 2012 r. będzie kolejnym ważnym dniem w historii firmy Adobe. Firmy, bez istnienia której obraz dzisiejszego świata byłby zupełnie inny, na 99% zdecydowanie bardziej przygnębiający.  Dlaczego? Otóż, to właśnie Adobe jest firmą odpowiedzialną za program do edycji i obróbki grafiki pod nazwą Photoshop. Programu, bez którego niemożliwe byłoby oglądanie setek różnego rodzaju wpadek na okładkach kolorowych magazynów. Prawdopodobnie bez Photoshopa większość stron internetowych, które oglądacie na codzień nie wyglądałyby tak, jak wygląda obecnie.

Przechodząc do konkretów: dzisiejszy dzień będzie dla firmy wyjątkowy, ponieważ zaprezentowała ona światu ostateczną wersję pakietu Adobe Creative Suite 6, zestawu profesjonalnych narzędzi przeznaczonych dla grafików oraz twórców stron internetowych i treści wideo, a także Adobe Creative Cloud. Premiera obejmuje 14 nowych wersji aplikacji wchodzących w skład 4 pakietów podzielonych ze względu na grupy docelowe specjalistów do których są kierowane. Grafików, animatorów oraz agencji odpowiedzialnych za kreację i produkcję materiałów multimedialnych. Ciekawostką jest uruchomienie usługi Creative Cloud pozwalającej użytkownikom na pobranie i zainstalowanie wszystkich zaprezentowanych dziś aplikacji również na tabletach wyposażonych w Adobe Touch Apps. Dzięki chmurze użytkownicy będą mieli dostęp do swoich plików niezależnie od tego jakim urządzeniem będą je edytować. Dodatkowo członkowie Adobe Creative Cloud będą mieć dostęp do aktualizacji aplikacji, w tym również do najnowszych rozwiązań Photoshop, zanim te zostaną opublikowane jako główne aktualizacje.

Według zapowiedzi Adobe nowe wersje takich programów jak Photoshop, InDesign i Illustrator zostały poprawione pod względem wydajności. W nowym Photoshopie graficy powinni zauważyć wzrost wydajności wynikajacy z zastosowania mechanizmu Adobe Mercury Graphics Engine. Mechanizm ten sprawia, że efekty popularnych narzędzi, takich jak Liquify Puppet Warp, Transform i Lighting Effects, są widoczne niemal natychmiast.

Użytkownicy Photoshopa z łatwością będą mogli edytować również materiały wideo, przy czym praca nawet na bardzo dużych plikach i przy setkach warstw ma być płynna, a ich przeszukiwanie sprawne i niekłopotliwe. W programie Illustrator wprowadzono nowoczesny interfejs, dodano szereg nowych funkcji i narzędzi. Jest wśród nich nowy mechanizm obrysowywania (Image Tracing Engine), łatwego tworzenia deseni (Pattern Creation) i możliwość dodania obrysów gradientowych (Gradient Stroke). InDesign wyposażono w nowe narzędzia adaptacyjnego układu treści, dzięki czemu szybkość tworzenia publikacji zoptymalizowano do maksimum. Kompletnie nowym narzędziem w portfolio firmy jest Adobe Muse. Program umożliwia tworzenie i publikowanie stron internetowych HTML5 bez konieczności pisania kodu.

Twórcy stron internetowych mogą bez trudu wykorzystać w projektach Dreamweaver animacje HTML5 utworzone za pomocą produktu Adobe Edge Preview. Nowy Dreamweaver ułatwia tworzenie adaptacyjnych projektów stron WWW, umożliwiając budowanie układów opartych na elastycznej siatce. Eliminuje to konieczność żmudnego, ręcznego tworzenia i konfigurowania osobnych stylów CSS dla interfejsów na telefony, tablety i komputery stacjonarne. Dzięki bezpośredniej integracji z nową usługą Adobe o nazwie PhoneGap Build, program Dreamweaver CS6 ułatwia również wykorzystanie pełnego zakresu umiejętności twórców stron i umożliwia tworzenie natywnych aplikacji  na  urządzenia  przenośne oparte o różne systemy  operacyjne.

To tylko kilka nowości z długiej listy zmian jakie zostaną pokazane światu na specjalnym pokazie online, który przeprowadzony zostanie za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej Adobe już jutro o godzinie 17:00. To, że zapotrzebowanie na usługi oferowane przez Adobe rośnie potwierdza fakt, że od wprowadzenia 22 marca publicznej wersji beta programu Photoshop CS6 dla systemów Mac OS i Microsoft Windows, oprogramowanie to zostało pobrane przez prawie milion osób z całego świata. Jest to rekordowy wynik, przewyższający wszystkie inne rezultaty testów beta przeprowadzonych w przeszłości przez Adobe.

  

Tyle, jeżeli chodzi o pozytywne aspekty wprowadzenia nowych produktów w ramach Creative Suite. Pora przyjrzeć się cenom nowych pakietów, które nie napawają optymizmem. Adobe oferuje w sprzedaży 14 produktów punktowych pakietu CS6 oraz edycję Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium (1,899 euro), Adobe Creative Suite 6 Design Standard (1,299 euro), Adobe Creative Suite 6 Production Premium (1,899 euro) oraz Adobe Creative Suite 6 Master Collection (2,799 euro). Klienci już od dzisiaj mogą nabywać pakiet Creative Suite 6 na stronie Adobe lub za pośrednictwem wybranych punktów sprzedaży detalicznej, dystrybutorów i sklepów internetowych.

Subskrypcja Adobe Creative Cloud będzie dostępna w 36 krajach i w wielu językach. Cena miesięcznego abonamentu Creative Cloud dla użytkownika indywidualnego to 47.99 euro przy rocznym okresie subskrypcji lub 71.99 euro przy subskrypcji miesięcznej.

Jakości i przydatności narzędziom ze stajni Adobe odmówić nie można. Mimo to, coraz większe wątpliwości budzi polityka cenowa firmy. Wielu grafików oraz specjalistów tworzących kreacje na potrzeby internetu dwukrotnie zastanowi się, czy opłacalne jest aktualizowanie oprogramowania, szczególnie w sytuacji, w której aktualizacja wiąże się z poniesieniem naprawdę dużych kosztów.

Dołącz do dyskusji

Advertisement